گوشی آیفون بهتره یا شیائومی


گوشی آیفون بهتره یا شیائومی

یکی از سوالاتی که کاربران در هنگام خرید گوشی هوشمند از خود می‌پرسند به مقایسه دوبرند آیفون یا شیائومی ارتباط دارد. اینکه در بین برندهای موجود کدامیک گوشی‌های با کیفیت‌تری تولید می‌کند؟ به همین خاطر در ادامه این مطلب از شهر سخت افزار به سراغ...

یکی از سوالاتی که کاربران در هنگام خرید گوشی هوشمند از خود می‌پرسند به مقایسه دوبرند آیفون یا شیائومی ارتباط دارد. اینکه در بین برندهای موجود کدامیک گوشی‌های با کیفیت‌تری تولید می‌کند؟ به همین خاطر در ادامه این مطلب از شهر سخت افزار به سراغ مقایسه برند اپل با شیائومی رفته و به شما خواهیم گفت که آیا گوشی شیائومی بهتر است یا آیفون؟

اما واقعاً این سوال برای خیلی‌ها پیش می‌آید که کدام گوشی بهتر است؟ و در بین برندهایی مانند شیائومی و اپل کدام یک محصول بهتری راهی بازار می‌کنند. برای جواب به این سوال باید فاکتورهای متعددی را بررسی کنیم و به تجربه کاربری گروهی زیادی از مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

فهرست مطالب این مقاله:

- مقایسه برند اپل با شیائومی از نظر سهم بازار
- مقایسه گوشی اپل یا شیائومی از نظر طراحی و کیفیت ساخت بدنه
- مقایسه آیفون و شیائومی از نظر باتری
- نمایشگر کدام برند بهتر است؟ آیفون یا شیائومی؟
- قیمت کدام برند موبایل بهتر است؟
- پشتیبانی و دریافت به روز رسانی
- جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این بخش از مطلب مقایسه آیفون و شیائومی باید گفت که میزان استقبال عمومی از یک برند و میزان فروش گوشی‌های یک شرکت می‌تواند به‌نوعی مشخص کند که کدام گوشی بهتر است. گوشی اپل یا شیائومی از جمله محصولاتی به شمار می‌روند که سهم قابل‌توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال گوشی آیفون هم همیشه طرفداران زیادی داشته و گوشی شیائومی هم در طول سال‌های گذشته علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است. در ادامه به سراغ سهم هر شرکت‌ از بازار گوشی‌های هوشمند می‌رویم.

مقایسه برند اپل با شیائومی از نظر سهم بازار

براساس اطلاعاتی که از میزان فروش شرکت‌های سازنده‌ گوشی هوشمند در یک سال گذشته منتشر شده اپل توانسته جایگاه نخست در بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

گوشی آیفون بهتره یا شیائومی

آمارها نشان می‌دهد اپل در حال حاضر 30.44 درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم نیز سامسونگ با 26.1 درصد قرار دارد. در جایگاه بعدی شیائومی با ۱۱.72 درصد و اوپو با 6.37 درصد قرار گرفته است.

ویوو نیز در این رده‌بندی جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده و توانسته ۵.1 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به دست آورد. آنچه آمارها از مقایسه آیفون یا شیائومی نشان می‌دهد این است که اپل با اینکه تنوع به مراتب کمتری را نسبت به شرکت شیائومی دارد، اما توانسته بخش قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.

مقایسه گوشی اپل یا شیائومی از نظر طراحی و کیفیت ساخت بدنه

مسئله طراحی و زیبایی گوشی، یک بحث سلیقه ای است و هر شخص بسته به سلیقه خود، تشخیص می‌دهد که یک گوشی زیبا است یا خیر. اما هنگامی که از کیفیت ساخت بدنه صحبت می‌کنیم، در بین این سه برند معمولاً برنده مشخصی وجود ندارد. هر دو برند آیفون و شیائومی دارای کیفیت ساخت راضی‌کننده‌ای هستند و از این بابت جای نگرانی نیست.

البته معمولاً گفته می‌شود که گوشی‌های آیفون ظرافت بیشتری دارند و باید بیشتر مراقب آن‌ها باشیم. در حین خرید به این موضوع توجه کنید که بدنه گوشی از پلاستیک، فلز یا موارد دیگر است و بر اساس آن موبایل مورد نظر خود را پیدا کنید.

گوشی آیفون بهتره یا شیائومی

مقایسه آیفون و شیائومی از نظر باتری

با مقایسه گوشی‌های پرچمدار آیفون یا شیائومی باید گفت که اگر طول عمر باتری برای شما بسیار مهم است و انتخاب خود را به یکی از دو برند آیفون و شیائومی محدود کرده‌اید، باید گزینه آخر شما آیفون باشد. گوشی‌های آیفون سریع‌تر از گوشی‌های دیگر نیاز به شارژ پیدا می‌کنند. اما شیائومی توانسته‌ عملکرد بهتری ارائه کند.

نمایشگر کدام برند بهتر است؟ آیفون یا شیائومی؟

صفحه‌نمایش هر دو برند اپل و شیائومی قابل‌اطمینان بوده اما کیفیت و دقت صفحه‌نمایش اپل مقداری بهتر از شیائومی است. البته در میان گوشی‌های پرچم‌دار، شیائومی هم صفحه‌نمایش‌های بسیار خوبی ارائه کرده اما در رده‌های پایین این‌گونه نبوده و شیائومی از صفحه‌نمایش‌های LCD هم استفاده کرده است. پس در بخش نمایشگر اپل برنده است.

گوشی آیفون بهتره یا شیائومی

قیمت کدام برند موبایل بهتر است؟

قیمت هم یکی از اصلی ترین دلایل اختلاف در خرید گوشی از برندهای شیائومی و اپل محسوب می‌شود. با مقایسه برند اپل با شیائومی در بحث قیمت باید گفت که شیائومی برنده بلامنازع این مقایسه است. یعنی اگر به دنبال خرید گوشی خوش قیمت هستید، خرید گوشی شیائومی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امروزه خط تولید بیشتر شرکت‌ها در چین قرار دارد که اپل هم از این مستثنی نیست.

شرکت‌ها به این ترتیب هزینه‌های تولید خود را پایین می‌آورند اما همچنان باید هزینه‌هایی بپردازند. شیائومی چون خودش یک شرکت چینی است، نیازی به پرداخت بسیاری از این هزینه‌ها ندارد و چون زیرساخت خوبی برای آن فراهم شده، می‌تواند گوشی‌هایی با قیمت بسیار پایین تر ارائه کند. این در حالی است که عملکرد آن‌ها هم بسیار خوب و حتی پایدارتر از رقبای خود بوده اما قیمت گوشی‌های اپل از همه بیشتر است.

گوشی آیفون بهتره یا شیائومی

پشتیبانی و دریافت به روز رسانی

خدمات پس از فروش هم در انتخاب برند گوشی مؤثر است اما واقعیت این است که در کشور ما خدمات پس از فروش چندان معنایی ندارد چون نماینده رسمی برندها در ایران وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، در همه شهرها نیست.

پس شاید نتوانیم این عامل را چندان تأثیرگذار بدانیم اما مقایسه گوشی اپل یا شیائومی از نظر دریافت به‌روزرسانی برای بسیاری از افراد مهم است. برای دریافت به‌روزرسانی‌ها، اپل بهتر از شیائومی عمل کرده‌ است و گوشی های اپل حداقل تا 5 سال پشتیبانی می‌شوند و این رقم در گوشی های شیائومی به 3 سال هم نمی‌رسد.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این مطلب سعی شده که تا با بهره گیری از عوامل تأثیرگذار به مقایسه دو برند شیائومی و اپل پرداخته شود. اما کاربران برای انتخاب میان این دو برند باید ابتدا نیازهای خود را گوشی هوشمند تعریف کرده و سپس اقدام به خرید دستگاه مورد نظر نمایند. شما کدام برند را بهتر می‌دانید؟ شیائومی یا اپل؟

کیفیت گوشی آیفون بهتر است یا شیائومی؟

در مقایسه شاخص‌های کیفیت میان گوشی‌های آیفون یا شیائومی باید گفت که کیفیت گوشی‌های اپل تا حدودی بهتر از گوشی‌های شیائومی است.

کیفیت دوربین کدام گوشی بهتر است؛ شیائومی یا اپل؟

با مقایسه آیفون و شیائومی می‌توان گفت که رقابت تنگاتنگی میان این دو برند وجود دارد و نمی‌توان به صورت کلی پاسخی به این پرسش داد.

گوشی آیفون دست دوم بخریم یا شیائومی پرچمدار؟

اگر بخواهید قیمت گوشی پرچمدار آیفون یا شیائومی را در نظر بگیرید شاید بهتر باشد به سراغ برند شیائومی بروید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید / تصادف تلخ کودک سر به هوا با خودرو عبوری!