انتشار نسخه صوتی دو کتاب و فراخوان نشان هدهد سفید


انتشار نسخه صوتی دو کتاب و فراخوان نشان هدهد سفید

انتشار نسخه صوتی دو کتاب، انتشار فراخوان دومین دوسالانه نشان هد هد سفید و برگزاری دو نشست نقد کتاب از جمله اخبار مهم هفته گذشته حوزه کتاب و ادبیات است.

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و ادب: همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره) حوزه کتاب و ادبیات هفته آرامی را پشت سر گذاشت و در بررسی و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات به ۶ خبر مهم پرداختیم.

برگزاری محفل شعر عروج، انتشار نسخه صوتی دو کتاب، انتشار فراخوان دومین دوسالانه نشان هد هد سفید و برگزاری دو نشست نقد کتاب و هم خوانی از جمله اخبار مهم هفته گذشته در حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

مشروح این گزارش را در ادامه‌می خوانید:

برگزاری محفل شعر عروج

همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره)، «محفل شعر عروج» با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب شنبه ۱۳ خردادماه در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

محمدرضا سهرابی‌نژاد، علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، محمود اکرامی‌فر، غلامرضا کافی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سلمان علوی، نغمه مستشارنظامی، سید وحید سمنانی، مبین اردستانی و حمیده پارسافر در این محفل به شعرخوانی پرداختند.

انتشار کتاب صوتی «تنها گریه کن»

کتاب صوتی «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی با صدای ملیحه شبانیان توسط سماوا منتشر شد. این کتاب روایتی از زندگی اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان است.

این کتاب روایتی مادرانه، عاشقانه و خواهرانه از بانویی است که فقط یک سال درس خوانده و در پانزده سالگی عروس خانه اوستا حبیب شده است. در بیست و یک سالگی محمد چند ماهه‌اش را به خاطر منژیت مغزی جواب کردند، مریم یک سال و نیمه‌اش را سه بار در بیمارستان شکستند و دوباره گچ گرفتند.

انتشار کتاب صوتی «نون والقلم»

کتاب صوتی «نون والقلم» نوشته جلال آل احمد با گویندگی بهمن وخشور به‌تازگی توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر شد.

پیش از این نیز هفت کتاب صوتی دید و بازدید، از رنجی که می‌بریم، سه تار، مدیر مدرسه، زن زیادی، سنگی بر گوری و غرب‌زدگی از آثار آل احمد، با خوانش همین‌گوینده توسط مؤسسه آوای چیروک تولید شده‌اند.

«نون والقلم» یکی از آثار مشهور و بلند جلال آل احمد است که در سال ۱۳۴۰ نوشته است. این کتاب گزارشی از اوضاع اجتماعی و سیاسی است که بر خلاف کارهای دیگر جلال آل احمد در قالب یک داستان طنز بازگو می‌شود.

برگزاری جلسه نقد کتاب «یکاترینا»

نشست نقد و بررسی کتاب «یکاترینا» اثر ناتالیا کارنیوا با ترجمه فرزانه شفیعی یکشنبه ۲۱ خردادماه توسط مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد.

این کتاب که توسط انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است درباره کاترینا فورتسوا، تنها وزیر زن در دوره جماهیر شوروی است و فقط به شرح زندگی یک نخبه در طول هفتاد سال حکومت ایدئولوژیک کمونیستی ختم نمی‌شود؛ این کتاب داستان زنی است که از نوجوانی گام‌هایی راسخ در مسیر پیشرفت برداشته و خط مشی حزبی را اصل غیرقابل انکار در تمام ابعاد زندگی می‌پنداشت.

انتشار فراخوان دومین دوسالانه نشان هد هد سفید

فراخوان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی و اعلام بخش‌های آن توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد.

دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر، رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای بنیه ادبی، اعتقادی، اخلاقی، ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تألیفی و محصول ایرانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

برگزاری نشست هم‌خوانی کتاب «مثنوی بید و رود»

نشست هم‌خوانی کتاب «مثنوی بید و رود» دوشنبه ۲۲ خرداد ماه توسط گروه زبان و ادبیات فارسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

اسماعیل منصوری لاریجانی نویسنده و پژوهشگر عرفان اسلامی و سراینده اثر، میرکمال میرنصیری و عطیه مشاهری‌فرد به عنوان دبیر نشست، در این نشست حضور داشته و به ارائه نکاتی پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید