شاسی بلند عجیب لکسوس به ایران می آید؟ + عکس


شاسی بلند عجیب لکسوس به ایران می آید؟ + عکس

لکسس با معرفی شاسی بلند جی اکس مدل ۲۰۲۴، مخاطبان خود را کاملا غافلگیر کرد. جی اکس جدید در واقع دریچه ای برای ورود این خودرو به نسل سوم خود است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، رویکرد لکسس در طراحی این محصول با سابقه ای که از نمونه های قبلی سراغ داریم کاملا متفاوت و البته جسورانه بوده است. اینجا بیشتر از آنکه حس لوکس به مخاطب انتقال یابد، با یک آفرودر جدی روبرو می شویم که آماده ماجراجویی در بیراهه نوردی است.

لکسس جی اکس ۲۰۲۴ از شاسی نردبانی، سیستم تعلیق دوجناقی در محور جلو و مالتی لینک در محور عقب استفاده می کند. فرمان خودکار الکترونیک در شاسی بلند جدید لکسس بروزرسانی شده و براساس ادعای این کمپانی، در مسیرهای ناهموار و شرایط آفرود فرمان پذیری بسیار بهتری را به نمایش می گذارد.

سیستم تعلیق تطبیقی با کمک فنرهای فعال به عنوان آپشن پیش روی مشتریان لکسس قرار خواهد گرفت.

شاسی بلند عجیب لکسوس به ایران می آید؟ + عکس

در حال حاضر تنها آپشن تایید شده در بخش پیشرانه مربوط به تریم جی اکس ۵۵۰ می شود. تپنده ۶ سیلندر توربودوقلو ۳.۴ لیتری با ۳۴۹ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر که با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. شاخص یدک کشی این لکسس نیز عدد ۳۶۲۹ کیلوگرم را نشان می دهد.

سامانه تمام چرخ محرک فعال و دیفرانسیل ال اس دی از ویژگی های جذاب این مدل برای علاقه مندان به آفرود محسوب می شوند.

لکسس در نظر دارد تریم هیبریدی جی اکس را نیز در آینده معرفی کند.

خریداران آفرودر جدید لکسس برای بدنه ۱۱ رنگ متنوع را پیش روی خود دارند. رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی با لاستیک های ۳۳ اینچی به عنوان آپشن استاندارد در نظر گرفته شده است. در تریم های بالاتر رینگ های ۲۰ و ۲۲ اینچی ارائه می شوند.

شاسی بلند عجیب لکسوس به ایران می آید؟ + عکس

به رغم ظاهر جان سخت آفرودی، داخل کابین شرایط لوکسی را مشاهده می کنیم که با فناورانه هایی مانند نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، نمایشگر ۱۴ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، نمایشگر هداپ و... همراه شده است.

شاسی بلند عجیب لکسوس به ایران می آید؟ + عکس

جانمایی صندلی ها نیز در ۲ حالت برای لکسس جی اکس در نظر گرفته شده است. تریم ۶ صندلی که ردیف دوم صندلی های کاپیتانی دارد و تریم ۷ صندلی که ردیف دوم صندلی نیمکتی خواهد داشت.

گرم کن و تهویه صندلی ها برای دریف اول آپشن استاندارد و گرم کن برای ردیف دوم به عنوان آپشن با هزینه اضافه در نظر گرفته شده است.شاسی بلند عجیب لکسوس به ایران می آید؟ + عکس

قیمت این محصول هنوز مشخص نشده است

سال گذشته، لکسس برابر با ۲۹۹۴۵ دستگاه شاسی بلند جی اکس را تحویل مشتریان خود دارد که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با ۳۲۵۰۹ دستگاه حدود ۸ درصد کاهش را نشان می دهد. حال لکسس با معرفی نسل جدید و تغییرات طراحی/فنی تلاش دارد تا موفقیت فروش این محصول را تضمین کند.

شاسی بلند عجیب لکسوس به ایران می آید؟ + عکس

منبع: عصر ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!