نیم میلیون افغانستانی ساکن مشهد، مجوز اقامت ندارند


نیم میلیون افغانستانی ساکن مشهد، مجوز اقامت ندارند

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در خصوص صدور کارت شناسایی هوشمند برای مهاجران افغانستانی بیان کرد: هدف از این اقدام، ارائه قانونمند خدمات و جلوگیری از سرگردانی مراجعه‌کنندگان خارجی در دستگاه‌های خدمات‌رسان...

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در خصوص صدور کارت شناسایی هوشمند برای مهاجران افغانستانی بیان کرد: هدف از این اقدام، ارائه قانونمند خدمات و جلوگیری از سرگردانی مراجعه‌کنندگان خارجی در دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه‌های مختلف همچون خدمات تحصیلی، درمانی، بهداشتی و تردد است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در ارتباط با تسهیل در ارائه خدمات و ترسیم چهره واقعی نظام جمهوری اسلامی در حوزه ارائه خدمات قانونی و مصوب به اتباع خارجی مورد تاکید است.

طباطبایی افزود: هماهنگی و تعامل با دستگاه های ذیربط در حوزه اتباع خارجی و نیز سازمان ها و نهادهای بین المللی ضروری است.

مدیرکل جدید اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نیز گفت: تحقق سیاست های ابلاغی دولت سیزدهم در ارتباط با سامان بخشیدن و اجرای طرح هوشمند مدیریت اتباع خارجی مورد تاکید است.

شرافتی‌راد بیان کرد: در حوزه اتباع خارجی با چالش‌ها، آسیب‌ها و راه‌های برون‌رفت از معضلات، آشنایی کامل دارم و با همکاری و تعامل با دستگاه‌های داخلی و خارجی و همچنین اهتمام کارکنان اداره کل امور اتباع استان، گام‌های اثربخشی در این زمینه برداشته خواهد شد.

مطابق اعلام رسمی مسئولان، پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌ میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند. این تعداد در قالب نیم میلیون تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و نیم میلیون نیز فاقد مجوز برآورد شده‌اند.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها