امدادرسانی به بیش از 1000 نفر در سیل و آبگرفتگی 3 روز گذشته


امدادرسانی به بیش از 1000 نفر در سیل و آبگرفتگی 3 روز گذشته

سازمان جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با اشاره به تداوم بارش‌ها و سوانح جوی در برخی استان‌های کشور اعلام کرد: امدادگران در سیل و آبگرفتگی سه روز گذشته به بیش از ۱۰۰۰ نفر امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان جمعیت هلال احمر اطلاعیه هلال احمر در پی تداوم بارش‌های رگباری بهاره و خسارات و سوانح ناشی از آن در کشور به شرح زیر است:

۱. عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی از ۱۶ خرداد تا ساعت ۰۹:۳۰ صبح امروز ١٩خردادماه در ۲۷ منطقه از ۱۵ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خوزستان، سمنان، زنجان، قزوین، قم، کرمان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد انجام و امدادگران هلال‌احمر در این مدت به، ١٠٢٣ آسیب دیده از سیل امدادرسانی کردند.

۲. در سیل و آبگرفتگی ۱۵ استان کشور، ۷۲ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۲۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند. همچنین آبگرفتگی از ۱۲۱ واحد مسکونی تخلیه شد.

۳. شب گذشته در جاده چالوس به دلیل ریزش سنگ ناشی از بارش‌ها، بخشی از جاده تخریب شده و هلال‌احمر به مسافران در راه‌مانده امدادرسانی و بسته‌های غذایی توزیع کرده است. در این حادثه با کمک امدادگران، سه نفر از خطر سیل نجات داده شدند و یک زن باردار نیز به مرکز درمانی منتقل شد.

۴. متأسفانه ۷ نفر از هم وطنانمان در سوانح جوی ۳ روز گذشته در استان‌های اصفهان (۴ نفر بر اثر سیل)، آذربایجان شرقی (یک نفر براثر سیل)، استان مرکزی (یک نفر بر اثر برخورد صاعقه) و مازندران (یک نفر بر اثر ریزش سنگ در جاده چالوس به دلیل بارش‌ها) جان خود را از دست داده‌اند.

۵. ٧٢ تیم شامل ٢٧٨ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر در این مدت در حال امدادرسانی به متاثران از سوانح جوی بوده‌اند.

۶. توجه به هشدارهای ایمنی به کاهش خسارات ناشی از سوانح جوی کمک می‌کند. پس لازم است که هموطنان با توجه به بارش‌های ناگهانی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، از اتراق در کنار و در مسیر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند. همچنین اطلاع از وضعیت آب‌وهوا، وضعیت جاده‌ها، رعایت توصیه‌های ایمنی برای اطمینان از وضعیت خودرو و داشتن لوازم اضطراری برای عبور از جاده‌های لغزنده را برای حفظ سلامت خود و سایر سرنشینان خودرو جدی بگیرند.

۷. در هر جای ایران که هستید، در صورت نیاز به امداد و نجات در حوادث، در کوتاه‌ترین زمان ممکن امدادگران هلال احمر در کنار شما خواهند بود. شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ و آماده امداد و نجات افراد حادثه دیده در حوادث است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر