حجت الاسلام رفیعی وظایف شیعیان نسبت به اهل بیت را تشریح کرد


حجت الاسلام رفیعی وظایف شیعیان نسبت به اهل بیت را تشریح کرد

حجت الاسلام رفیعی کارشناس مسائل مذهبی در سومین دعای کمیل در شهر مدینه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) ، به وظایف شیعیان در قبال اهل بیت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در یکی دیگر از برنامه های دعای کمیل که پنج شب در شهر مدینه برگزار شد، به تبیین وظایف شیعیان در برابر اهل بیت پرداخت.

وی در جمع زائران ایرانی در هتل قصر الاندلس، با اشاره به اینکه معرفت نسبت به امام اولین وظیفه ما درباره اهل بیت است، افزود: معرفت با علم فرق دارد. معرفت یعنی اینکه بدانیم اهل بیت امام هستند و اطاعتشان واجب است.

به گفته وی تعظیم و تکریم اهل بیت دومین وظیفه شیعیان نسبت به اهل بیت است و تکریم محبین اهل بیت برابر با تکریم خود اهل بیت است.

این کارشناس مسائل دینی اطاعت و تبعیت از اهل بیت را بعنوان وظیفه سوم اشاره کرد و با بیان اینکه زینت اهل بیت بودن وظیفه چهارم شیعیان در برابر امام است، توضیح داد: رفتار ما باید منطبق با رفتار اهل بیت باشد.

توسل به اهل بیت و احیای امر اهل بیت وظایف دیگری بود که حجت الاسلام رفیعی برشمرد.

وی در خصوص احیای امر اهل بیت توضیح داد: احیای روضه‌های خانگی نمونه ای از احیای امر اهل بیت است.

حجت الاسلام رفیعی پیشنهاد داد که در بین فامیل مناسبت های اهل بیت را تقسیم کنید و هر خانواده یکی از مناسبت ها را مراسم بگیرد.

این کارشناس مسائل دینی یاری کردن اهل بیت را هفتمین وظیفه‌ای دانست که شیعیان باید نسبت به آن توجه داشته باشد.

وی گفت: یاری کردن اهل بیت با زبان،‌ قلب و عمل است. برای مثال حفظ حجاب، پاک کردن مال از غیر یا مواظبت بر نمازهای پنجگانه نمونه‌ای از عمل به این وظیفه است.

وی به وظیفه آخر شیعیان در قبال اهل بیت اشاره کرد و گفت: زیارت اهل بیت وظیفه هشتمی است که در روایت به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام رفیعی در پایان خطاب به بانوان گفت: بابت اینکه به شما اجازه نمی‌دهند که وارد قبرستان بقیع شوید نگران نباشید؛ تمام شهر مدینه قدمگاه اهل بیت است و می‌توانید از آن بهره مند شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته از اشعار سعدی