ادعای عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره «اعتراف ظریف» در زمان وزارت


ادعای عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره «اعتراف ظریف» در زمان وزارت

یوسفی گفت: آقای ظریف که عنوان می‌کند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مذاکرات نقض شده، خود در زمانی که وزیر امور خارجه دولت قبل بود عبور از خطوط قرمز در مذاکرات را اعتراف کرد.

فارس نوشت: مجتبی یوسفی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف مبنی بر نقض قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها در دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم هنوز در مذاکرات توافقی با طرف مقابل نکرده که بخواهد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در آن نقض شود. وی افزود: در حال حاضر و با توجه به زیاده‌خواهی‌های آمریکا، دولت فعلی حتی مذاکرات مستقیم و جدی با طرف مقابل ندارد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار کرد: آقای ظریف که عنوان می‌کند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مذاکرات نقض شده، خود در زمانی که وزیر امور خارجه دولت قبل بود عبور از خطوط قرمز در مذاکرات را اعتراف کرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: آقای ظریف در زمان وزارت خود به صراحت اعلام کرد که خطوط قرمز مربوط به اخذ تعهد تضمین از طرف مقابل برای انجام تعهدات را در مذاکرات زیر پا گذاشته است.

وی با اشاره به اظهارات تکراری ظریف درباره نقش عربستان در برجام، آن هم در زمانی که سفارت ایران در ریاض در حال بازگشایی است، افزود: در بحث ارتباط با کشور‌ها هم آقای ظریف و دولت آقای روحانی تمرکزشان در ارتباط با چند کشور غربی بود و از کشور‌های منطقه غافل شده بودند و دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل، ارتباط با کشور‌های منطقه و به‌ویژه همسایگان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار کرد: آقای ظریف باید این دیدگاه خود را کنار بگذارد و این دستاورد‌ها و موفقیت‌های حاصل شده در حوزه سیاست خارجی را موفقیت‌های نظام بداند و در موضع‌گیری‌هایش بسیار دقیق عمل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر