نتانیاهو به بلینکن: اسرائیل به هیچ توافقی با ایران پایبند نخواهد شد


نتانیاهو به بلینکن: اسرائیل به هیچ توافقی با ایران پایبند نخواهد شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با وزیر امورخارجه آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران اشاره و اذعان کرد که تل‌آویو به هیچ توافقی با ایران پایبند نخواهد بود.

رسانه‌های عبری امروز اعلام کردند که شب گذشته (پنج‌شنبه، هشتم ژوئن) «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگوی تلفنی داشته و درباره چند موضوع مهم از جمله برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده‌اند.

به گزارش فارس؛ طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه صهیونیستی «آی‌۲۴»، دو طرف درباره چالش‌ها و فرصت‌ها از تحولات جدید در منطقه گفتگو کرده‌اند. نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو در این تماس، از گفتگو‌های صریح اخیر بین تیم‌های سیاسی دو طرف در واشنگتن تشکر کرده است.

آی‌۲۴ در ادامه نوشت: نتانیاهو و بلینکن پرونده هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار دادند. طبق بیانیه دفتر نتانیاهو، او موضع قاطع خود را در ابن باره اعلام کرده و گفت هرگونه توافق هسته‌ای که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکند، اسرائیل را ملزم به عدم اقدام علیه ایران نخواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا درباره چند موضوع از جمله همکاری نظامی و اطلاعاتی بین واشنگتن و تل‌آویو رایزنی کردند؛ آن‌ها همچنین توافق کردند که همکاری بین دو طرف در زمینه هوش مصنوعی توسعه یابد.

گفتگو‌های تیم‌هایی از تل‌آویو و واشنگتن، در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌های مختلفی توسط رسانه‌های عبری مبنی بر ازسرگیری مذاکرات آمریکا و کشور‌های اروپایی با جمهوری اسلامی بر سر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور منتشر شده است و کابینه نتانیاهو هم بار‌ها مخالفت خود را با این مذاکرات ادعایی اعلام کرد.

وزیر خارجه آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای با روزنامه «الشرق‌الاوسط» در پاسخ به این سوال که آیا برای احیای مذاکرات در خصوص برجام تلاش می‌کند یا خیر گفت: «از روز اول ما تلاش کردیم تعیین کنیم که آیا بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام امکان‌پذیر است یا نه و تلاش‌های قابل توجهی در این مسیر انجام دادیم، همان‌طور که شرکای اروپایی و روسی و چینی چنین کردند».

بلینکن که طی روز‌های گذشته سفرش به اراضی اشغالی را لغو و به جای آن، راهی عربستان سعودی شده بود در ادامه گفتگو با با الشرق‌الاوسط اذعان کرده بود که دولت آمریکا کماکان دیپلماسی را بهترین روش در قبال ایران می‌داند. او گفت: «بنابراین ما گزینه دیپلماسی را باز نگه می‌داریم و این بهترین مسیر است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان