بهره برداری از مرکز دیسپاچینگ برق شمالغرب کشور


بهره برداری از مرکز دیسپاچینگ برق شمالغرب کشور

مرکز دیسپاچینگ ( راهبری ) برق شمالغرب کشور با اعتبار هزینه شده ۱۳۰ میلیارد تومان امروز در دومین روز از سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

بهره برداری از مرکز دیسپاچینگ برق شمالغرب کشور

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت الله همزمان با افتتاح خط آبرسانی به میانه این مرکز راهبری برق را هم افتتاح کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با بیان اینکه این مرکز با توانمندی بومی راه اندازی شده است، گفت: این مرکز مجهز به برترین دانش حوزه مخابرات و دیسپاچینگ بوده و از برترین پروتکل های ارتباطی و امنیتی برخوردار است.

رسول اسماعیل زاده اهداف طرح را مدیریت بار و انرژِی در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خانگی عنوان کرد و گفت: سه استان آذربایجان شرقی ؛ غربی و اردبیل تحت پوشش این مرکز هستند.

وی گفت: این مرکز امکان مانیتورینگ و کنترل شبکه برق متصل با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان و در آینده نزدیک فدراسیون روسیه را فراهم می کند.

وی از دیگر اهداف این پروژه را اتصال به مراکز دیسپاچینگ ملی و مراکز کنترل فوق توزیع، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته و مدیریت بار و پیک بار منطقه و کاهش تلفات شبکه انتقال عنوان کرد.

امروز ۲۵ طرح صنعت برق آذربایجان با سرمایه گذاری ۶۰۴ میلیارد تومان بهره برداری می شود.

برق رسانی به ۱۴ روستا و نصب ۱۲۶ پنل خورشیدی از دیگر طرح های آماده افتتاح است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا