معرفی میتسوبیشی کلت جدید، رنو کلیو با نشان ژاپنی!
میتسوبیشی هاچبک جدید کلت را برای عرضه در اروپا معرفی کرده اما این خودرو درواقع نسخهٔ ریبج شدهٔ رنو کلیو است. در ابتدای سال ۲۰۲۲، میتسوبیشی اعلام کرد که نسخههای ریبج شدهٔ رنو کپچر و کلیو را در اروپا عرضه خواهد کرد. مدل اول سپتامبر گذشته...
میتسوبیشی هاچبک جدید کلت را برای عرضه در اروپا معرفی کرده اما این خودرو درواقع نسخهٔ ریبج شدهٔ رنو کلیو است.
در ابتدای سال ۲۰۲۲، میتسوبیشی اعلام کرد که نسخههای ریبج شدهٔ رنو کپچر و کلیو را در اروپا عرضه خواهد کرد. مدل اول سپتامبر گذشته تحت عنوان ASX جدید معرفی شد و حالا نوبت به هاچبک کلت رسیده که بر اساس رنو کلیو شکل گرفته است. این خودرو توسط رنو با لوگوی میتسوبیشی در ترکیه تولید میشود. کلت مدل ۲۰۲۴ بر اساس فیسلیفت اخیر کلیو ساخته شده و صرفاً تغییراتی جزئی را در جلوپنجره، سپرها و چراغها تجربه کرده است. بهعنوانمثال، در جلوپنجره تریمهای کرومی با طراحی مشابه جلوپنجرهٔ سپر پویای میتسوبیشی کار شده است.
دو خودرو در داخل هم کاملاً یکسان هستند و بهجز تغییر لوگو تفاوت دیگری بین آنها وجود ندارد. کلت جدید پیشرانههای خود را هم از کلیو گرفته است و نسخهٔ پایهٔ آن با یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی ارائه میشود که تنها ۶۶ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند نسخهٔ توربوشارژ این موتور را انتخاب کنند که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد.
در صدر لیست پیشرانههای کلت هم یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری هیبریدی تنفس طبیعی با ۱۴۱ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. در این نسخه، موتور بنزینی ۱۴۸ نیوتن متر و موتور الکتریکی ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نسخهٔ هیبریدی نهتنها کمترین مصرف سوخت را دارد بلکه با شتاب صفرتاصد ۹.۳ ثانیه، سریعترین نسخهٔ کلت هم محسوب میشوند. نسخهٔ ۱ لیتری توربو این کار را در ۱۲.۲ ثانیه انجام میدهد درحالیکه نسخهٔ پایه پس از ۱۷.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. حداکثر سرعت این مدل ۶۶ اسب بخاری هم تنها ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است درحالیکه دو مدل دیگر میتوانند به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسند.
انتقال قدرت در نسخهٔ پایه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت میگیرد درحالیکه این کار در نسخهٔ توربو توسط گیربکس شش سرعتهٔ دستی و در نسخهٔ هیبریدی توسط یک گیربکس اتوماتیک صورت میگیرد. نسخهٔ هیبریدی از پکیج باطری ۱.۲ کیلووات ساعتی، ترمزهای عقب دیسکی و سیستم احیای انرژی ترمزها هم بهره میبرد درحالیکه در دیگر نسخهها ترمزهای عقب کاسهای هستند. اندازهٔ رینگها نیز از ۱۵ اینچی فولادی تا ۱۷ اینچی آلیاژی متغیر خواهد بود.
کلت در داخل با نمایشگرهای لمسی ۷ یا ۹.۳ اینچی به همراه دو پورت USB، پد شارژ بیسیم و سیستم صوتی Bose با ۹ بلندگو و یک سابووفر ارائه میشود. مقابل راننده هم یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی قرار میگیرد که به نمونهٔ بزرگتر ۱۰ اینچی قابل ارتقاء خواهد بود. برای این هاچبک سابکامپکت همچنین تجهیزاتی مثل گرمکن غربیلک فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن آینههای جانبی و تمام سیستمهای ایمنی کلیو هم قابل سفارش خواهد بود. رنو تولید میتسوبیشی کلت جدید را در سپتامبر آغاز خواهد کرد و عرضهٔ آن به بازار برای پاییز آینده برنامهریزی شده است.