مدیرعامل جنرال موتورز: پیشتازی تسلا در بازار برقی‌ها موقتی است!


مدیرعامل جنرال موتورز: پیشتازی تسلا در بازار برقی‌ها موقتی است!

ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز معتقد است حداقل تا یک دهه آینده خودروهای برقی از نظر سوددهی نخواهند توانست خودروهای درون‌سوز را پشت سر بگذارند و این مدت‌زمان حتی می‌تواند بیشتر هم باشد. به همین خاطر او پیشتازی تسلا در بازار محصولات بدون آلایندگی...

ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز معتقد است حداقل تا یک دهه آینده خودروهای برقی از نظر سوددهی نخواهند توانست خودروهای درون‌سوز را پشت سر بگذارند و این مدت‌زمان حتی می‌تواند بیشتر هم باشد. به همین خاطر او پیشتازی تسلا در بازار محصولات بدون آلایندگی را موقتی می‌داند.

مدیرعامل جنرال موتورز: پیشتازی تسلا در بازار برقی‌ها موقتی است!

سکان‌دار جنرال موتورز به‌ندرت درباره تسلا سخن می‌گوید و هرگز نیز این کمپانی را تحسین نکرده و به خاطر موفقیت‌های تسلا در بازار خودروهای برقی اعتباری قائل نشده است. با این وجود ماری بارا اخیراً اذعان کرده تسلا در حال حاضر از نظر تکنولوژی، سوددهی و مقیاس تولید خودروهای برقی پیشتاز بازار است. بنا به گزارش الکترک، بارا در کنفرانس سنفورد برنشتین چنین اظهاراتی داشته است. او درباره وضعیت امروز صنعت خودرو صحبت کرده و اظهار داشته از پیشتازی تسلا آگاه است. او همچنین به سبقت گرفتن جنرال موتورز از تسلا اشاره کرده هرچند گفته که چنین اتفاقی یک ‌شبه رخ نخواهد داد.

مدیرعامل جنرال موتورز: پیشتازی تسلا در بازار برقی‌ها موقتی است!

اگر اظهارات ماری بارا و برنامه‌های برقی سازی جنرال موتورز در طول این سال‌ها را دنبال کرده باشید شاید بدانید که این خودروساز آمریکایی قول تولید خودروهای برقی زیادی را تا به امروز داده بود و می‌خواست بسیاری از آن‌ها با قیمت مناسبی که تضمین کننده فروش انبوه خواهند بود راهی بازار شوند اما متأسفانه تنها چند خودروی برقی با قیمت بالا راهی بازار شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به جی ام سی هامر برقی و کادیلاک لیریک اشاره کرد. همچنین جنرال موتورز تصمیم گرفته تولید ارزان‌ترین خودروهای برقی خود یعنی بولت EV و EUV را متوقف کند. البته به زودی با تولید شورولت اکوئینکس برقی که قیمت ارزان‌تری خواهد داشت شاید مشتریان روی خوشی به جنرال موتورز نشان دهند.

مدیرعامل جنرال موتورز: پیشتازی تسلا در بازار برقی‌ها موقتی است!

پس از اعتراف به پیشتازی تسلا در مقطع کنونی بارا اظهار داشته سوددهی چندانی را در بازار خودروهای برقی نمی‌بیند. او تأکید داشته دلیل اهمیت بالای مشوق‌های دولتی همین است و باید برای رسیدن به خودروهایی با قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار همچنان مشوق‌ها ارائه شوند. مدیرعامل جنرال موتورز همچنین خاطرنشان می‌کند سرانجام خودروهای برقی از نظر سوددهی خواهند توانست مدل‌های درون‌سوز را پشت سر بگذارند اما این اتفاق تا اواخر دهه جاری میلادی و حتی بعد از آن نیز رخ نخواهد داد.

مدیرعامل جنرال موتورز: پیشتازی تسلا در بازار برقی‌ها موقتی است!

به نظر می‌رسد بارا به‌صورت غیرمستقیم می‌گوید با اینکه تسلا هم‌اکنون پیشتاز بازار است اما نمی‌تواند خودروهای برقی ارزان و تولید انبوه بسازد و بنابراین پیشتازی آن نیز می‌تواند موقتی باشد. بارا درباره سوددهی خودروسازان سخن گفته و اظهار داشته هزینه تولید مدل‌های بدون آلایندگی هنوز به اندازه‌ای بالاست که شما نمی‌توانید آن‌ها را با قیمت پایین عرضه کرده و همچنان سود به دست آورید. با این وجود جنرال موتورز اقدام به عرضه اکوئینکس برقی با قیمت ۳۰ هزار دلار خواهد کرد. تسلا نیز امسال قیمت خودروهای خود را چندین بار کاهش داده و درعین‌حال سود خوبی به دست می‌آورد. به نظر شما جنرال موتورز چه زمانی خواهد توانست تسلا را پشت سر بگذارد؟ این خودروساز چه زمانی با خودروهای برقی به سوددهی خواهد رسید؟ تنها زمان پاسخ این سؤالات را مشخص خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس