این ربات مین های دریایی را خنثی می کند


این ربات مین های دریایی را خنثی می کند

یک ربات زیرآبی کنترل از راه دور به نام SRV-8 Oceanbotics آخرین نسخه این وسیله برای خنثی ومنفجر کردن مین‌های دریایی است که اخیرا در بریتانیا ساخته شده است.به گزارش سیناپرس، ربات SRV-8 MDV که به عنوان وسایل نقلیه دفع مین معرفی شد، دارای سیستم موجود...

یک ربات زیرآبی کنترل از راه دور به نام SRV-8 Oceanbotics آخرین نسخه این وسیله برای خنثی ومنفجر کردن مین‌های دریایی است که اخیرا در بریتانیا ساخته شده است.

به گزارش سیناپرس، ربات SRV-8 MDV که به عنوان وسایل نقلیه دفع مین معرفی شد، دارای سیستم موجود Viper MDS ساخته شده توسط شرکت مهندسی دریایی بریتانیا ECS Special Projects است.

به گفته سازندگان، اپراتور مستقر در سطح، کار را با هدایت از راه دور ربات SRV-8 MDV برای خنثی کردن مین های زیرآبی مورد نظر شروع می کند که هم توسط سونار تصویربرداری و هم یک دوربین با کیفیت بالا با کمک نورافکن هدایت می شود.

هنگامی که مین دریایی یافت شود، ماژول Viper نصب شده روی این ربات زیرآبی به آرامی روی آن لمس می شود. انجام این کار واحد اتصال ناخن Viper’s Nail را فعال می ‌کند، که یک بار انفجاری شکل را به مین می ‌بندد.

سپس ربات آبی از اخلالگر جدا شده و به فاصله ‌ای امن هدایت می ‌شود و یک لوله ضربه ‌ای به ضخامت ۳ میلی‌متر و پر از پودر آلومینیوم که هنوز این دو را به هم متصل می ‌کند را در حین حرکت بیرون می ‌کشد. سپس پودر از راه دور در انتهای لوله مشتعل شده و احتراق به سرعت در لوله به سمت مختل کننده حرکت می کند که همراه با مین منفجر می شود.

به گزارش سیناپرس، سازندگان در انتها مشخصات غیر انفجاری این ربات را به ترتیب اینگونه توضیح می دهند که می تواند تا حداکثر عمق ۳۰۵ متر را برسد. همچنین این ربات می تواند با یک بار شارژ دو ماژول باتری قابل تعویض خود شش تا هشت ساعت کار کند و به لطف هشت پایه دینامیک خود قادر به مانور کامل ۳۶۰ درجه است. جالب اینجاست که سازندگان از طریق وبسایت شرکت Oceanbotics اطلاعات تکمیلی بیشتری در اختیار علاقه مندان قرار خواهند داد.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: newatlas

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط