ماموریت جدید ناسا به ارزش 10 کوادریلیون دلار


ماموریت جدید ناسا به ارزش 10 کوادریلیون دلار

ناسا به ماموریت ۹۸۵ میلیون دلاری خود در اعماق فضا مجوز اکتشاف یک سیارک غنی از فلز به نام (Psyche) روان را داده است که ممکن است ۱۰ کوادریلیون دلار یا ۹۰ برابر کل اقتصاد ۱۱۰ تریلیون دلاری جهان ارزش داشته باشد.به گزارش سیناپرس، درک مقیاس جهان فراتر...

ناسا به ماموریت ۹۸۵ میلیون دلاری خود در اعماق فضا مجوز اکتشاف یک سیارک غنی از فلز به نام (Psyche) روان را داده است که ممکن است ۱۰ کوادریلیون دلار یا ۹۰ برابر کل اقتصاد ۱۱۰ تریلیون دلاری جهان ارزش داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، درک مقیاس جهان فراتر از زمین اغلب دشوار است. حتی در منظومه شمسی خودمان هم فکر کردن با شرایط انسانی سخت است. این موضوع از نظر منابع بالقوه نیز صادق است. برای مثال، کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری، اساساً ضایعات باقیمانده از ایجاد منظومه شمسی است اما تخمین زده می شود که ثروت معدنی موجود در این کمربند برای هر فرد روی زمین در حدود 100 میلیارد دلار ارزش دارد.

به گفته دانشمندان البته همه اینها ثروت بالقوه است. جمع آوری آن موضوع دیگری است، اما چندین شرکت در حال حاضر به دنبال راه هایی برای شروع استخراج تجاری سیارک هستند. همچنین به همین دلیل است که ماموریت Psyche پیامدهایی فراتر از انگیزه علمی صرف برای یادگیری بیشتر در مورد منشأ سیارات دارد.

با قطر ۲۲۲ کیلومتر، Psyche نسبت به اندازه اش چندان غیرعادی نیست. چیزی که آن را متمایز می کند این است که یک سیارک کلاس M یعنی سرشار از فلز است. ترکیب آن تا حد زیادی نیکل و آهن است که آن را برای دانشمندان بسیار جالب می کند. یافتن اینکه چه مقدار از Psyche از فلز ساخته شده و چه مقدار از سنگ وظیفه کاوشگر Psyche است.

متأسفانه، این ماموریت که در ابتدا قرار بود در آگوست ۲۰۲۲ انجام شود، به دلیل یک مشکل بسیار آشنا در زمین به تعویق افتاده است. ناسا سازمانی بسیار بزرگ است که برای انجام ماموریت های فضایی خود به شبکه پیچیده ای از دانشگاه ها، پیمانکاران، پیمانکاران فرعی و متخصصان متکی است. با این حال، گاهی اوقات این پیچیدگی می تواند منجر به خطاهای بوروکراتیک با ابعاد بزرگ شود.

در مورد Psyche، محدودیت‌های کرونایی، مشکلات کارکنان، مسائل ارتباطی و کاستی‌های مدیریتی، این مأموریت را با مشکل مواجه کرد.به گزارش سیناپرس، این امر منجر به تعلیق برنامه‌های راه‌اندازی در حین انجام استعلام و رفع مشکلات با نظارت بهتر و اجرای روش‌های جدید برای سنجش موفقیت تیم و همچنین شفاف‌سازی نقش‌ها و اطمینان از اینکه افراد مناسب با مهارت‌های مناسب به درستی تعیین شده‌اند، شد.

اکنون که هیئت بازبینی مستقل راضی شده است، Psyche مجاز به شروع ماموریت در ماه اکتبر (آبان ماه) است. پنج سال و ۱۰ ماه طول می کشد تا این کاوشگر با استفاده از سیستم رانشگر هال برق خورشیدی به سیارک برسد و قرار است حداقل ۲۶ ماه به مدار برود و در طی آن ترکیب، گرانش، چگالی و ساختار درونی این سیارک را مطالعه کند.

به گزارش سیناپرس، نیکولا فاکس (Nicola Fox) معاون مدیر اداره ماموریت علمی ناسا گفت: من از ارزیابی مثبت هیئت بازبینی در گزارش اصلی خوشحالم. البته می دانیم که کار تمام نشده است و ماموریت همچنان Psyche در اولویت قرار دارد.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: NASA

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403