حجت الاسلام نواب: برای رسیدن به نورالهی به خودسازی نیاز داریم


حجت الاسلام نواب: برای رسیدن به نورالهی به خودسازی نیاز داریم

سومین مراسم دعای روح بخش کمیل با حضور پرشور زائران ایرانی در شهر پاک پیامبر مکرم اسلام (ص) مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین دعای روح‌بخش کمیل پنج شنبه شب (18 خرداد) با حضور پرشور زائران ایرانی در شهر پاک پیامبر مکرم اسلام (ص) مدینه منوره برگزار شد.

مراسم دعای کمیل این هفته همچون هفته گذشته در هتل‌ مدینه الجدیده‌ و ... محل استقرار زائران ایرانی برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در جمع ضیوف الرحمان در این هتل سخنرانی کرد.

در این مراسم که معاون کنسولی و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض نیز حضور داشتند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ارتباط با مهمترین کار در سفر معنوی حج سخن گفت و به زائران توصیه کرد که به هنگام قرائت فرازهای این دعای روحبخش ، سفارش کنندگان و ملتمسین دعا را فراموش نکنند.

وی انجام اعمال عمره تمتع، مناسک حج تمتع ، قرائت و ختم قرآن ، زیارت و عبادت و ... را بخشی از کارهایی عنوان کرد که زائر در سفر به سرزمین وحی انجام می دهد و افزود: در روایات و آیات الهی از همه این موارد مهم تر ، پاکسازی درون از گناه و ادای حقوق دیگران عنوان شده است.

حجت الاسلام نواب: برای رسیدن به نورالهی به خودسازی نیاز داریم

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: همه انسان های عالم برای اینکه تاثیر پذیرفته و انوار الهی در وجودشان متجلی شود باید به پاکسازی و خودسازی بپردازند.

وی گفت: زائر خانه خدا باید خودخواهی را در وجود خود از بین برده و بعد "لبیک ؛ اللهم لبیک" را ندا دهد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب در ادامه ماجرای دعوت شبانه روزی حضرت نوح و به چاه انداختن حضرت یوسف و دروغ گفتن برادران آن حضرت در مواجهه با پدرشان و طلب استغفار پدر برایشان را یادآور شد و گفت: در دعای کمیل می خوانیم" اللَّهُمَ‏ اغْفِرْ لِیَ‏ الذُّنُوبَ‏ الَّتِی تَهْتِکُ الْعِصَم‏-خدایا بیامرز برای من گناهانی را که پاره می کند پرده های عصمت را" که گویای اهمیت عذرخواهی از باریتعالی و جایگاه استغفار نسبت به تمام اعمال است و پاکسازی باید از درون انسان انجام شود.

وی طلب حلالیت را از جمله آداب سفر حج ذکر کرد و افزود: انسان باید در توبه مداومت داشته باشد و بهترین راه توبه محاسبه اعمالی است که یک عمر انجام داده است.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین محورهای مناجات خَمْسَ عَشَرة، مجموعه مناجات‌های پانزده‌گانه‌ از امام سجاد(ع) را یادآور شد و گفت: مناجات اول خمس عشر «مناجات التائبین» به معنی مناجات توبه کنندگان و در واقع آموزش درخواست توبه از خداوند متعال است.

حجت الاسلام نواب: برای رسیدن به نورالهی به خودسازی نیاز داریم

در ادامه این مراسم ، زائران ایرانی در فضایی معنوی همراه با حاج علی مالکی نژاد ذاکر اهل بیت فرازهای دعای کمیل را زمزمه کردند و در جوار بارگاه نبوی و جنت البقیع دست به دعا برداشتند.

علاوه بر مراسمی که با حضور و سخنرانی سرپرست حجاج ایرانی درهتل مدینه الجدیده‌ برگزار شد؛ آیین های مشابه دیگری در هتل قصر آندلس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه و قرائت دعای کمیل و مدیحه سرایی توسط حاج مهدی سروری و هتل دره امجاد السلام با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری کارشناس و خطیب مذهبی و قرائت دعای کمیل و مدیحه سرایی توسط حاج عباس حیدرزاده برگزار شد.

بر اساس این گزارش ، همانند این مراسم در دیگر هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی که در نزدیکی مسجد النبی قرار دارند، نیز برگزار شد.

گفتنی است بیش از ده هزار زائر ایرانی خانه خدا هم اکنون در مدینه منوره حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022