گرانترین آیفون جهان کجا فروخته می‌شود؟


گرانترین آیفون جهان کجا فروخته می‌شود؟

زومیت نوشت: با افزایش قابل‌توجه مالیات واردات در ترکیه، این کشور هم‌اکنون گران‌قیمت‌ترین آیفون‌های دنیا را می‌فروشد.

قیمت محصولات فناوری در سراسر دنیا در حال افزایش است. قبلا گوشی‌های پرچمدار را با قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار می‌خریدیم، اما امروزه قیمت این محصولات به‌سادگی مرز ۱٬۰۰۰ دلار را رد می‌کند. گوشی‌های هوشمند فراتر از ابزاری ارتباطی هستند و قابلیت‌های متنوعی نظیر تصویربرداری و گیمینگ دارند.

خرید آیفون در ترکیه کار دشواری است. در یک ماه اخیر قیمت محصولات اپل در ترکیه سه بار افزایش پیدا کرده است تا این کشور هم‌اکنون گران‌ترین آیفون‌های دنیا را بفروشد. ترکیه مالیات زیادی بر محصولات وارداتی اعمال می‌کند.

مشکلات اقتصادی ترکیه باعث افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش ارزش لیر شده است. بر اساس گزارش گیزموچاینا، در پی تحولات اخیر هم‌اکنون آیفون ۱۴ پرو مکس یک ترابایتی در ترکیه گران‌قیمت‌ترین آیفون دنیا محسوب می‌شود. این گوشی در ایالات متحده ۱٬۵۹۹ دلار قیمت دارد (حدود ۸۰ میلیون تومان) اما در ترکیه باید ۳٬۲۷۳ دلار (حدود ۱۶۰ میلیون تومان) پرداخت کنید.

گیزموچاینا می‌گوید تنها ۱٬۶۳۶ دلار از قیمت ۳٬۲۷۳ دلاری آیفون ۱۴ پرو مکس به جیب اپل می‌رود و بقیه‌ به دولت ترکیه می‌رسد. در حال حاضر مدل استاندارد آیفون ۱۴ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه در ترکیه ۱٬۸۱۸ دلار قیمت دارد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1775667

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل