تلف شدن یک قلاده کفتار در شمال خوزستان


تلف شدن یک قلاده کفتار در شمال خوزستان

رکنا: یک قلاده کفتار راه راه در شمال خوزستان ، جادخ پل زال در اثر تصادف جاده ای تلف شد.

به گزارش رکنا به نقل از فارس، یک قلاده کفتار راه راه در شمال خوزستان در منطقه‌ای معروف به پل زال در اثر تصادف تلف شده است.

این کفتار که ماده و باردار به نظر می‌رسد.جاده معروف به پل زال در شمال استان خوزستان قرار دارد. بسیاری از دوستداران محیط‌زیست اعتقاد دارند که این جاده نیاز به فنس‌کشی دارد تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

تلف شدن حیوانات در جاده‌ها این روزها مشکل بزرگی برای حیات وحش ایران است که باید رفع آن چاره‌اندیشی شود.هر روز از گوشه و کنار کشور خبر تصادف حیوانی و تلف شدن آن به گوش میرسد. از آخرین موارد آن تصادف یک پلنگ در بندر خمیر بود که منجر به تلف شدن حیوان شد.

کفتار راه‌ راه گونه‌ای از خانواده کفتار‌ها است. این حیوان با توجه به کاهش جمعیت جهانی آن به کمتر از ده هزار کفتار بالغ و کاهش جمعیت طعمه‌هایش در درجه حفاظتی در مرز تهدید قرار گرفته‌است. کفتار راه‌راه در وهله اول لاشه‌خوار است، اما برخی از آن‌ها به شکار نیز می‌پردازند.

کفتار راه‌راه حیوانی شب‌گرد است و فقط در تاریکی کامل خود را نمایان می‌کند و قبل از طلوع خورشید هم به پناهگاهش بازمی‌گردد. این جانور هنگام مواجهه با حمله ممکن است خود را به مردن بزند و به همین جهت به ترسویی مشهور است. با این حال مشاهده شده که در مقابل درندگان بزرگ‌تر از خود همچون پلنگ بر سر طعمه و غذا درگیر شده و از خود دفاع کرده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط