دولت سیزدهم به میزان دو دولت گذشته برق تولید کرده است


دولت سیزدهم به میزان دو دولت گذشته برق تولید کرده است

تبریز- رئیس جمهور با اشاره به اینکه تولید برق به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه صنایع استان ها در اولویت دولت است، گفت: دولت سیزدهم به میزان دو دولت گذشته برق تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست خبری پایان سفر خود به آذربایجان شرقی به کار شبانه روزی برای احیای دریاچه اشاره کرد و گفت: این طرح فازهای بعدی دارد و امیدوارم سال آینده شاهد بهره برداری از فاز بعدی باشیم.

رئیس جمهور در خصوص فرسوده بودن کارخانه ماشین سازی و اقدامت قابل اجرا برای نوسازی این واحد گفت: ماشین سازی تبریز مادر صنایع کشور است و من در زمانی که در قوه قضائیه بودم در این واحد حضور یافتم و در ۲ سال گذشته تغییراتی صورت گرفت و اکنون تحولاتی خوبی مشاهده می‌شود و مهمترین نقطه روحیه خوب کارکنان این شرکت است.

وی اظهار کرد: این شرکت از بحران خارج شده است اما تجهیزات این واحد باید نوسازی شود و چه دولت اداره کند چه بخش خصوصی دیگر دچار بحران نخواهد شد.

رئیس جمهور احیای ۲۲۰ واحد صنعتی و به گفته استاندار آذربایجان شرقی ۵۰۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان را کار ارزشمندی دانست و گفت: باید زمینه برای توسعه فراهم شود و تسهیلات اختصاص یابد.

رئیسی با اشاره به اینکه ستاد احیای کارخانه‌های راکد در ریاست جمهوری تشکیل شده و در استان هم فعال است، گفت: برنامه دولت احیای واحدهای راکد و نیمه فعال است.

رئیسی در خصوص اجرای فاز سوم خط آهن خاوران - ایستگاه قدیم تبریز هم گفت: هر چند کار سختی است اما ما مصمم به اجرای آن هستیم تا مسیر ترانزیتی با کشورهای همسایه برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه کار احیای دریاچه ارومیه رها نمی‌شود، گفت: زنده نگه داشتن امید اصل است و حرکت دولت باید ایجاد امید و رفع مشکلات مردم باشد.

رئیس جمهور سفر به آذربایجان شرقی را متفاوت دانست و گفت: امیدوارم در سفرهای بعدی به شهرستان‌های بیشتری سفر کنم.

وی خاطرنشان کرد: در دور اول سفرهای استانی نیازهای فوری را بررسی کردیم و نیمی از مصوبات سفر به آذربایجان شرقی اجرا شده و بقیه در حال اجراست.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز مسیر جدید راه آهن تبریز - تهران بهره برداری شد و خانواده شهدا عازم مشهد شدند، آبرسانی به میانه را یکی دیگر از طرح‌های مهم این استان عنوان کرد و گفت: این طرح پس از ۲۰ سال بهره برداری شد و آب گوارا با اجرای ۴۹ کیلومتر خط و تصفیه خانه به میانه رسید.

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ روستای استان آبرسانی شد، گفت: تلاش در بخش‌های مختلف استان ادامه دارد و کار به سامان رسیدن طرح‌های نیمه تمام برای مردم منطقه از جمله دریاچه ارومیه امید بخش است.

وی رفع بیکاری را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: هر چند برخی واحدهای تولیدی استان نیاز به کارگر دارند ولی در زمینه اشتغال تحصیل کرده‌ها نیاز به کار بیشتری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در اجتماعات استان نشانه‌های امیدواری مردم را شاهد بودم، از اصحاب رسانه خواست در تبیین شرایط موجود و ایجاد امید و همچنان بیان تأخیر در اجرای طرح‌ها نقش خود را ایفا کنند و کمک حال دولت باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از ابتدای شروع کار دولت با ناترازی برق مواجه بودیم و در این مدت هفت هزار مگاوات برق تولید و به شبکه تزریق شد، گفت: همچنان ۱۵ هزار مگاوات کم داریم و باید تولید برق تا ۳۵ هزار مگاوات افزایش یابد.

وی با بیان اینکه صنایع باید پیشقدم شده و برق تولید کنند، گفت: برق خانگی باید از صنعت جدا شود.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق در حال اقدام است، اظهارکرد: تأمین زیرساخت برای تولید از اولویت‌های دولت است و در این استان هم باید نیاز برق واحدهای تولیدی تأمین شود.

رئیس جمهور در پایان از خبرنگاران خواست مصوبات سفر را پیگیری کنند و اگر به هر دلیلی طرح‌ها معطل ماند با مردم درمیان بگذارند.

وی در عین حال گفت: مدیران باید برای اجرای مصوبات نظارت کنند، استاندار پیگیر باشد و نهاد ریاست جمهور هم دنبال می‌کند تا مصوبات اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا