دنیا فیروز نادری دانشمندی بی جایگزین را از دست داد !!


دنیا فیروز نادری دانشمندی بی جایگزین را از دست داد !!

فیروز نادری، دانشمند ایرانی که به تازگی در بیمارستان بستری شده بود، درگذشت. ‌

فیروز نادری در ۵ فروردین ۱۳۲۵ در شهر شیراز به دنیا آمد. اصالتا از طایفه دره شوری یکی از طایفه‌های ایل قشقایی است . او تحصیلات متوسطه خود را در ایران به اتمام رساند و پس از آن به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق پی گرفت.

آقای نادری هفته گذشته‌ در فیسبوک با انتشار عکسی ازخود بر تخت بیمارستان نوشته بود که او در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و به دلیل برخورد سرش به دیوار و جابجایی مهره گردن، نخاعش آسیب دیده است که باعث شده از گردن به پایین فلج شود.

او در آن پست گفته بود که عمل جراحی‌اش روز دوشنبه ۱ خرداد انجام شده و دوران نقاهتش چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. آقای نادری گفته بود که چند ماهی دیگر در شبکه‌های اجتماعی نخواهد بود و خانواده‌اش هر از گاهی به نیابت از او پست می‌گذارند.

دنیا فیروز نادری دانشمندی بی جایگزین را از دست داد !!

دنیا فیروز نادری دانشمندی بی جایگزین را از دست داد !!

فیروز نادری در مدت همکاری خود با ناسا مشاغل فنی و مدیریتی متعددی را در زمینه ماهواره‌های مخابراتی متحرک، رادارهای سنجش از دور، رصدخانه‌های تحقیقاتی اختر فیزیک، اکتشاف مریخ و سایر اجرام منظومه شمسی برعهده داشت.

نادری از سال ۱۹۹۶ مدیر برنامه منشأ حیات ناسا بود. وی در سال ۱۹۷۶ به JPL پیوست و به عنوان مدیر آزمایش‌های پروازی علوم فضا و مدیر طرح پراکندگی سنجی ناسا به کار علاوه بر اینها وی در مرکز مدیریت ناسا، سرپرستی برنامه فناوری ارتباطات پیشرفته ماهواره‌ای را بر عهده داشت و در JPL نیز مدیر برنامه ماهواره‌های متحرک بود.

دنیا فیروز نادری دانشمندی بی جایگزین را از دست داد !!

در اطلاعیه‌ای که در فیسبوک آقای نادری همراه با عکسی از او در تخت بیمارستان منتشر شده، آمده بود که او در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و به دلیل برخورد سرش به دیوار و جابجایی مهره گردن، نخاعش آسیب دیده است که باعث شده از گردن به پایین فلج شود. او گفت که عمل جراحی‌اش روز دوشنبه ۱ خرداد انجام شده و دوران نقاهتش چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. و او در روز نوزدهم خرداد ۱۴۰۲ درگذشت.

محمد عیسایی، خواهر زاده فیروز نادری خبر درگذشت دایی خود را در اینستاگرامش منتشر کرد. ‌


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط