راه اندازی طرح« کارت‌های الاقصی» برای معرفی تاریخی آن به بازدیدکنندگان


راه اندازی طرح« کارت‌های الاقصی» برای معرفی تاریخی آن به بازدیدکنندگان

یک گروه فلسطینی طرح «کارت معرفی مکان‌های دینی مسجد الاقصی» را برای آشناکردن مردم با مکان‌های تاریخی این مسجد راه اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فلسطین اونلاین، گروه «پیشگامان خلاقیت» از شهر الناصره طرح «کارت معرفی مکان های دیدنی مسجد الاقصی» را راه اندازی کرد، این اقدام به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا با مکان‌های دیدنی و تاریخی در این مسجد آشنا شوند.

«یزن الشحادة» یکی از مسئولان این طرح گفت: ایده آن مبتنی بر نصب کارت‌های فلزی با بارکد است که امکان آشنایی بیشتر نقاط دیدنی مسجد الاقصی را با تلفن همراه همراه می کند.

الشحادة افزود: معرفی اماکن الاقصی از آوریل گذشته آغاز شد، زمانی که چهار قسمت از ویژگی‌های این مسجد مربوط به باب‌ها منتشر شد. یک پایگاه اینترنتی حاوی اطلاعاتی درباره آثار تاریخی الاقصی از جمله گنبدها، باب‌ها و محراب‌ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هنگام بازدید از الاقصی، روی هر کدام از آثار، یک کارت بارکد قرار داده می شود. پس از کنترل تلفن همراه و عمل اسکن، یک صفحه وب سایت باز می شود که شامل اطلاعات مکانی است که در آن قرار دارید.

الشحادثه تاکید کرد: این وب سایت به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که در لحظه باز شدن این وب سایت، به اطلاعات سایر مکان‌های دینی دست یابند. این طرح مورد استقبال گسترده بازدیدکنندگان از الاقصی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این وب سایت شامل 50 مکان در مسجد الاقصی است. کار برای افزودن مکان‌های دینی بیشتر در آن همچنان ادامه دارد.

الشحادة گفت: این طرح به منظور آشناکردن بازدیدکنندگانی که اطلاعات بسیاری از آثار تاریخی و میراثی در مسجد الاقصی ندارند، راه اندازی شد. ما به دنبال تقویت روابط و عشق خود به الاقصی و کاشت عشق و محبت الاقصی در قلوب فرزندانمان هستیم.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان