هشدار اتحادیه مساجد فرانسه نسبت به حملات احتمالی علیه مسلمانان


هشدار اتحادیه مساجد فرانسه نسبت به حملات احتمالی علیه مسلمانان

اتحادیه مساجد فرانسه نسبت به حملات احتمالی علیه مسلمانان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شتوکه بریس، مجمع عمومی اتحادیه مساجد فرانسه مجدداً اتهامات علیه مسلمانان مندرج در شماره ویژه مجله راستگرای «جبهه مردمی» را رد کرد.

اتحادیه مساجد فرانسه در ابلاغیه ای هرگونه افراط گرایی از هر طرف را رد و تاکید کرد: این اقدامات خطری برای امنیت جسمانی و امنیت شهروندان مسلمان فرانسوی به شمار می رود و این نوشته های تحریک‌آمیز برای همزیستی اجتماعی میان مردم فرانسه خلل ایجاد می کند.

اتحادیه مساجد فرانسه در پایان این ابلاغیه، نسبت به تکرار کشتار «کریست چرچ» در نیوزیلند علیه مسلمانان فرانسه ابراز نگرانی کرد.

کشتار شنیع در نیوزیلند توسط یکی از افراط گرایان انجام شد که همان ایده های نشر «جبهه مردمی» بود و بر اثر این حمله، 51 مسلمان در حالی که در ماه مارس 2019 در داخل مسجد مشغول اقامه نماز بودند، کشته شدند.

بنابراین گزارش، مسلمانان در فرانسه در معرض حملات خصمانه سیستماتیک قرار دارند که حتی به نهادهای رسمی مسلمانان به رهبری «شورای دیانت اسلامی» نیز رحم نکرده‌اند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در فوریه 2023 بدون توجیه روشن و بدون مراجعه به قوه قضاییه فرانسه تصمیم به انحلال این شورا صادر کرده بود.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!