معجزه در جنگل‌های آمازون: نجات 4 خردسال پس از 40 روز!


معجزه در جنگل‌های آمازون: نجات 4 خردسال پس از 40 روز!

رئیس‌جمهور کلمبیا گفت: کودکان گمشده پس از ۴۰ روز در آمازون پیدا شده‌اند، آن‌ها مانند «بچه‌های جنگل» زنده مانده‌اند.

رئیس جمهور کلمبیا، چهار کودک خردسال پس از بیش از یک ماه سرگردانی در آمازون زنده پیدا شدند، جایی که آن‌ها مانند "بچه‌های جنگل" زنده ماندند.

پترو روز جمعه پس از اعلام اینکه ۴۰ روز پس از ناپدید شدن در اثر سانحه هوایی که باعث کشته شدن مادرشان شد، در توییتر به خبرنگاران گفت: "آموزش آن‌ها از خانواده‌های بومی و یادگیری آن‌ها از زندگی در جنگل آن‌ها را نجات داده است."

پترو گفت که بچه‌ها وقتی پیدا شدند همه با هم بودند و افزود که نمونه‌ای از "بقای کامل که در تاریخ به یادگار خواهد ماند" را به نمایش گذاشتند.

خردسالان گمشده در آمازون بچه‌های جنگل هستند

او افزود: «آن‌ها بچه‌های جنگل هستند و حالا بچه‌های کلمبیا هستند.»

رئیس جمهور کلمبیا با افشای کشف خود در اوایل روز، تصویری را در توییتر منتشر کرده بود که به نظر می‌رسد خدمه جستجو را نشان می‌دهد که در حال درمان کودکان در یک جنگل پاکسازی هستند، همراه با عبارت: "شادی برای کل کشور! "

مادربزرگ آنها، ماریا فاتیما والنسیا، گفت که به محض اینکه دوباره در شهر زادگاهشان ویلاوینسسیو، جایی که زندگی می‌کنند، "همه آن‌ها را در آغوش خواهد گرفت" و "از همه تشکر خواهد کرد".

او گفت: "من آن‌ها را تشویق خواهم کرد، آن‌ها را به جلو سوق خواهم داد، من اینجا به آن‌ها نیاز دارم."

این کودکان که در عکس‌ها لاغر به نظر می‌رسند، قبل از اینکه صبح شنبه توسط نیروی هوایی کلمبیا با یک آمبولانس هوایی به فرماندهی هوایی حمل‌ونقل نظامی در بوگوتا، پایتخت، منتقل شوند، توسط پزشکان ارزیابی شدند.

کودکان جنگل درمان شدند

به گفته نیروی هوایی، چهار پزشک، از جمله یک متخصص اطفال و یک متخصص نوزادان، در داخل هواپیما درمان کردند.

ایوان ولاسکوئز، وزیر دفاع، جمعه شب، ضمن ستایش از ارتش و جوامع بومی کلمبیا برای کمک به یافتن آنها، گفت: "امیدواریم فردا آن‌ها در بیمارستان نظامی درمان شوند. "

پترو گفت که بچه‌ها ضعیف بودند، به غذا نیاز داشتند و وضعیت روانی آن‌ها ارزیابی می‌شود. وی افزود: اجازه دهید پزشکان ارزیابی خود را انجام دهند و ما بدانیم.

پس از سقوط هواپیما سرگردان شدند

لزلی جاکوبومبایر موکوتوی، ۱۳ ساله، سولینی جاکوبومبایر موکوتوی، ۹ ساله، تین رانوکو موکوتوی، ۴ ساله، و کودک شیرخوار کریستین رانوکو موکوتوی در ۱ می‌در جنگل سرگردان شدند، تنها بازماندگان یک سانحه هوایی مرگبار بودند.

مادر آنها، ماگدالنا موکوتوی والنسیا، به همراه دو مسافر بزرگسال دیگر در این سانحه کشته شدند: خلبان هرناندو مورسیا مورالس و رهبر بومی یاروپاری، هرمان مندوزا هرناندز!

در این عکس منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی نیرو‌های مسلح کلمبیا، یک سرباز در مقابل لاشه هواپیمای سسنا C۲۰۶، پنجشنبه ۱۸ می ۲۰۲۳ که در جنگل سولانو در ایالت کاکوتا کلمبیا سقوط کرد، ایستاده است. جستجو برای یافتن چهار کودک بومی که احتمالاً از سقوط هواپیمای مرگبار در جنگل آمازون در تاریخ ۱ مه جان سالم به در برده اند، ادامه دارد. در روز سه شنبه، ۱۶ می، سربازان لاشه هواپیما و جسد سه بزرگسال از جمله خلبان و مادر کودکان را پیدا کردند.

چهار کودک در جنگل‌های کلمبیا مفقود شده اند. وضعیت اسفبار آن‌ها آخرین مورد از فهرست طولانی حوادث ناگوار سفر هوایی در آمازون است.

ناپدید شدن این کودکان در جنگل عمیق، یک عملیات جستجوی گسترده تحت رهبری ارتش را با مشارکت بیش از صد سرباز نیروی ویژه کلمبیایی و بیش از ۷۰ پیشاهنگ بومی در حال بررسی منطقه ایجاد کرد.

هفته‌ها جستجو تنها سرنخ‌های وسوسه‌انگیز از جمله رد پا، پوشک کثیف و یک بطری را پیدا کرد. اعضای خانواده می‌گویند که بزرگ‌ترین کودک تجربه‌ای در جنگل داشته است، اما با گذشت هفته‌ها امید‌ها از بین رفت.

پترو گفت که در مقطعی از این اتفاق، آن‌ها مجبور بودند از خود در برابر یک سگ دفاع کنند.

او بقای کودکان را "هدیه‌ای برای زندگی" و نشانه‌ای از "مراقبت از آن‌ها توسط جنگل" خواند.

رئیس جمهور کلمبیا گفت که با پدربزرگ کودکان صحبت کرده است که گفته است زنده ماندن آن‌ها در دستان جنگل است که در نهایت تصمیم به بازگرداندن آن‌ها گرفته است.

پدربزرگ دیگر بچه ها، نارسیزو موکوتوی، گفت که می‌خواهد نوه هایش به زودی به خانه بازگردند.

او گفت: "من به رئیس جمهور کلمبیا التماس می‌کنم که نوه‌های ما را به Villavicencio، جایی که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند، عمو‌ها و عمه‌های آن‌ها هستند، بیاورد."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا