افتتاح یک مسجد جدید در شهر هاسکوو بلغارستان


افتتاح یک مسجد جدید در شهر هاسکوو بلغارستان

یک مسجد جدید در روستای واگلاروو در شهر هاسکوو در جنوب بلغارستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، یک مسجد جدید در روستای واگلاروو واقع در شهر هاسکوو در جنوب بلغارستان با حضور «مصطفی حاجی» مفتی بلغارستان، «شیخ فیدات احمد» رئیس شورای اعلای مسلمانان در بلغارستان، «شیخ بیحان محمد» مفتی شهر صوفیه، «شیخ ارهان رجب» مفتی شهر هاسکوو و شخصیت های اسلامی و مسلمانان این شهر افتتاح شد.

ساخت این مسجد پس از یک سال و نیم از آغاز مراحل ساخت و ساز با کمک تعدادی از نیکوکاران در این روستا به پایان رسید. نزدیک به 700 نفر در روستای واگلاروو زندگی می کنند.

شیخ ارهان رجب، مفتی شهر هاسکوو با تشکر از کسانی که در ساخت مسجد جدید مشارکت و کمک کردند، گفت: مساجد به عنوان مکانی برای نماز و مرکزی برای آموزش ارزش‌ها و اخلاق اهمیت دارد.

دکتر مصطفی حاجی به ساکنان این روستا به مناسبت افتتاح مسجد جدید تبریک گفت و بر اهمیت نقش مسجد در تربیت جوانان و گسترش ارزش‌های اسلامی بین همگان تاکید کرد.

مصطفی حاجی، مفتی بلغارستان ماه گذشته نیز سنگ بنای مسجد جدیدی در منطقه قلعه شیسمانوا در شهر نیکوپول در شمال بلغارستان با حضور شخصیت های اسلامی قرار داد. قرار است این مسجد جدید با نظارت دارالافتاء بلغارستان و با همکاری یکی از نیکوکاران ساخته شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد