(ویدئو) آزادسازی کشتی ترکیه‌ای از دست دزدان دریایی


(ویدئو) آزادسازی کشتی ترکیه‌ای از دست دزدان دریایی

وزارت دفاع ایتالیا تصاویری از نجات یک کشتی باری ترکیه که کنترل آن را دزدان دریایی به دست گرفته بودند، منتشر کرده است.

آزادسازی کشتی ترکیه‌ای از دست دزدان دریایی

وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد پناهجویانی که کنترل کشتی با پرچم ترکیه را به دست گرفته بودند، دستگیر شدند و عملیات به خوبی پایان یافت.

به گزارش فرارو، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر درباره عملیات آزادسازی کشتی با پرچم ترکیه توسط پناهجویان در آب‌های ساحلی کشورش تصرف شده بود، نوشت: دزدان دریایی دستگیر شدند، عملیات موفقیت‌آمیز پایان یافت. به کارکنان یگان سن مارکو، نیرو‌های پلیس بابت همکاری عالی، تبریک می‌گویم.

به گزارش رسانه‌های ایتالیایی، نیرو‌های ویژه این کشور با ۲ بالگرد سربازان را در کشتی در خلیج ناپل پیاده کردند و تیم‌های پلیس از جمله پلیس مالی ایتالیا سوار کشتی شدند و تحقیقات را انجام دادند.

گفتنی است، یک فروند کشتی باری متعلق به یک شرکت ترکیه که در حال حرکت از بندر یالووا به فرانسه بود در آب‌های ساحلی ایتالیا به دلیل ورود مهاجران غیرقانونی به آن سیگنال کمک ارسال کرده است.

گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا دیروز اعلام کرد: نیرو‌های ویژه وزارت دفاع عملیاتی را برای آزادسازی این کشتی آغاز کردند. از اینکه این اتفاق چگونه رخ داده، اطلاعی نداریم، اما در مجموع ۱۵ پناهجو کنترل کشتی را به دست گرفته‌اند که دو یا سه نفر آن‌ها نیز مسلح هستند. این افراد ۲۲ سرنشین این کشتی ترکیه را گروگان گرفتند.

وضعیت در حال حاضر در کشتی به طور کلی تحت کنترل ارتش ایتالیا است. خدمه کشتی با مشاهده مهاجران غیرقانونی مسلح به چاقو موفق شدند خود را روی پل کاپیتان قفل کنند و آسیبی ندیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟