پیگیری نصب تابلوهای حاوی مفاهیم اربعینی در مسیر ایلام تا مرز


پیگیری نصب تابلوهای حاوی مفاهیم اربعینی در مسیر ایلام تا مرز

اولین جلسه هیأت اندیشه ورز کاروان یکصد هزار نفری «رهسپاران عصر ظهور» ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار سراسر کشور، با حضور محمدرضا سنگری از نویسندگان عاشورا پژوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه هیأت اندیشه ورز کاروان یکصد هزار نفری «رهسپاران عصر ظهور» ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار سراسر کشور، با حضور محمدرضا سنگری از نویسندگان عاشورا پژوه برگزار شد.

براساس این گزارش، سنگری در این جلسه اظهار داشت: فعالان عرصه اربعین باید همچون یاران حضرت سیدالشهدا (ع) با عزم استوار و اندیشه راسخ در این راه قدم بگذارند و برای مراحل سه گانه پیش، حین و پس از زیارت برنامه ریزی دقیق و هدفمند انجام دهند.

این نویسنده کتاب با بیان اینکه در این مسیر باید به طور دائم بر معرفت و ارادت خود و همراهان خویش بیفزاییم، به متن پر مضمون و پر بار زیارتنامه اربعین اشاره کرد و گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) در قالب کوتاه‌ترین عبارت‌ها در این زیارتنامه تبیین شده است و لذا مطالعه و بررسی متفکرانه این محتوای ارزشمند باید در دستور کار قرار گیرد. زائر اربعین باید از همه چیز چشم برگیرد و دل را فقط متوجه حضرت اباعبدالله (ع) نماید و همچون شهدای کربلا با تمام وجود به میدان بیاید. امام شهید ما در عرصه کربلا شب‌ها سخن می‌گفت تا خبیثی در میان پاکان نماند و روزها سخن می‌گفت تا پاکی در میان خبیثان باقی نماند.

عضو هیأت علمی اندیشکده هیأت با بیان اینکه عاشورا میدانی برای هدایت انسان و جامعه بشری است، ابراز داشت: درس‌های عاشورا کامل است و برای همه سنین می‌توان الگو و اسوه‌ای در کربلا یافت و امروز می‌توان همه مشکلات و بحران‌های اجتماعی را با بهره گیری از مدرسه عاشورا و امام حسین (ع) حل کرد.

سنگری افزود: در راهپیمایی اربعین ضربان قلب ده‌ها میلیون انسان عاشق با نام حسین (ع) به صدا در می‌آید و لذا جا دارد که همه ی سال را کار و تلاش کنیم برای یک روز که آن اربعین است. کربلا آینه‌ای است برای همه انسان‌ها و هیچ کس نیست که نتواند خود را در کربلا بیابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام کاروان رهسپاران عصر ظهور، رابطه عاشورا و اربعین با عصر ظهور منجی عالم بشریت را بسیار مهم و راهبردی دانست و گفت: بر اساس یکی از خطبه‌های امام حسین (ع) اولین کسی که در عصر ظهور رجعت می‌کند خود حضرت سیدالشهدا (ع) است.

سنگری با بیان اینکه لحظه لحظه راه عاشورا و اربعین کرامت و رحمت و فرصت و اعجاز و سازندگی است، اظهار داشت: سیاستمداران جمهوری اسلامی باید یک دوره کلاس سیاست حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا را طی کنند. حسین (ع) خون خود را تقدیم کرد تا جهالت و حیرت را بشکند و زینب (س) در این عرصه قهرمان جنگ رسانه‌ای و جنگ روایت هاست.

یکی از اصحاب ایرانی امام شهید ما در کربلا اسلم بن عمرو بود که سرپرستی کودکان را به عهده داشت و با بهترین رجزخوانی در میدان جنگ، قهرمان جهاد تبیین شد و پس از مبارزه‌ای بی امان، سرانجام با دستان جانباز خویش "آفتاب عشق" را که به بالینش آمده بود در آغوش گرفت و به شهادت رسید.

سنگری در پایان سخنان خود به قطعه‌ای از مسیر اربعین زائران ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتری ایلام تا پایانه مرزی مهران هم اکنون فاقد تابلوهای معرفتی عاشورا و اربعین است و پیشنهاد می‌شود از این فضا برای بیان احادیث امام حسین (ع) و معرفی یاران ایشان استفاده شود.

در ادامه این جلسه علی آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول محلات کمتر برخوردار گفت: نصب تابلوهای حاوی مضامین و مفاهیم اربعینی در مسیر ایلام تا پایانه مرزی را دنبال خواهیم کرد و البته این مهم نیازمند یک طرح معنایی است تا به خوبی مورد استفاده زائران عزیز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضروری است تا برنامه‌های زنده با موضوع تبیین نهضت امام حسین (ع) و با حضور استاد سنگری برگزار شود، تاکید کرد: همه همراهان و متولیان کاروان یکصد هزار نفری رهسپاران عصر ظهور باید دوره‌های معرفتی عاشورا و اربعین را طی کنند و شایسته است تا سفر اربعین امسال به یک سفر معنوی اساسی و بنیادین تبدیل شود و بدین منظور لازم است تا کتاب‌های فاخر استاد سنگری با موضوع عاشورا و اربعین تهیه و در اختیار اعضای کاروان قرار گیرد.

آقامحمدی ضمن اشاره به لزوم اجرای طرح تربیت روایتگر اربعین اظهار داشت: هیأت‌های رهسپاران عصر ظهور در محلات کمتر برخوردار استان‌های سراسر کشور راه اندازی خواهد شد.

شایان ذکر است که کاروان اربعینی رهسپاران عصر ظهور سال گذشته با حضور هفت هزار زائر از ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار سراسر کشور، راهی مراسم پیاده روی اربعین حسینی شد و امسال با حضور یکصد هزار زائر در مراسم پیاده روی اربعین شرکت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!