انتقال مواد پودری در کارخانجات با فناوری بومی


انتقال مواد پودری در کارخانجات با فناوری بومی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید تجهیزات انتقال مواد دیسکی، زمینه را برای تسهیل در انتقال مواد پودری فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد داغنش بنیان ریاست جمهوری، سیداحمدرضا مدینه مدیرعامل یک شرکت مهندسی با اشاره به طراحی و تولید سیستم های انتقال مواد دیسکی، عنوان کرد: با مشکلات حوزه انتقال مواد پودری در کارخانجات مختلف و به‌ویژه خطوط تولید محصولاتی مانند لوله ها و مقاطع و کامپاندهای پلیمری مواجه شدیم و نیاز به استفاده از سیستم های جدید و بسته به منظور ایجاد اتوماسیون، حذف گرد و غبار و کاستن از مشکلات و صدمات وارد شده به کارگران ما را برآن داشت تا با ساخت و آزمایش تجهیزات جدید مانند سیستم انتقال مواد دیسکی و سیستم های دوزینگ اتوماتیک در این عرصه ورود کنیم.

این فعال فناور با اشاره به تولید و طراحی فیلترهای وی وایر عنوان کرد: در طی پروژه های طراحی و ساخت کارخانه، با نسل جدید فیلترهای بادوام ضدگرفتگی آشنا شدیم و با توجه به ماهیت ویژه و قیمت بالا و وارداتی بودن آن‌ها در حوزه طراحی و ساخت خط تولید این نوع فیلترها ورود کردیم. پس از ۴ سال طراحی و ساخت دستگاه نمونه و هزینه، موفقیت حاصل شد و هم اکنون ضمن دارا بودن دانش فنی تولید این نوع فیلترها، دانش فنی ساخت تجهیزات تولید آن‌ها را نیز کسب کرده‌ایم و هم‌اکنون در حوزه‌های مختلف صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و آب و فاضلاب، فولاد و تمامی حوزه‌های مرتبط با پساب، فعالیت داریم.

وی همچنین با اشاره به تولید اکچویتورهای پنوماتیک عنوان کرد: در مسیر انجام پروژه های انتقال مواد و اتوماسیون آن‌ها به ادوات و تجهیزاتی نیاز داشتیم که برخی از آنها به رغم پرمصرف بودن، وارداتی و گران بودند و از جمله این تجهیزات، اکچویتورهای پنوماتیک و چکش‌ها و ویبراتورهای بادی هستند که در این حوزه نیز با طراحی و قالب سازی مراحل تولید را شروع کردیم.

مدینه، با اشاره به نقش تولیدات داخلی در کاهش واردات و رفع نیاز صنایع داخلی به محصولات استراتژیک یادشده عنوان کرد: آماری از میزان خروج ارز برای واردات این محصول در دست نیست ولی با توجه به قیمت بالا و استراتژیک بودن آن در هر صنعت ، قاعدتا میزان قابل توجهی خواهد بود.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با اشاره به اشتغال ایجاد شده با تولیدات شرکت، عنوان کرد: ۲۰ نفر بصورت مستقیم و تعداد زیادی قطعه ساز و تولید کننده دیگر طی فرآیند برون سپاری ساخت به‌صورت غیر مستقیم با ما همکاری می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد