نخست وزیر مجارستان از ترامپ خواست تسلیم نشود


نخست وزیر مجارستان از ترامپ خواست تسلیم نشود

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در توییتر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که به 37 فقره جرم با مجموع مجازات تا 400 سال زندان متهم شده ، حمایت کرد.

فقره جرم با مجموع مجازات تا 400 سال زندان متهم شده ، حمایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ترامپ روز جمعه به 37 مورد جرم با مجموع مجازات تا 400 سال زندان از جمله نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده و محرمانه مربوط به امنیت ملی و دادن شهادت های دروغ متهم شد. خود رئیس جمهور سابق که بر بی گناهی خود تاکید می کند، سه شنبه آینده به دادگاه میامی احضار می شود.
اوربان خطاب به ترامپ نوشت: "مبارزه شما مبارزه ای برای یک هدف عادلانه است... هرگز تسلیم نشوید!".
در ماه آوریل نیز ، نخست وزیر مجارستان حمایت خود را از رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از اتهامات در دادگاه ابراز کرد. اوربان از جمله عکس مشترکی را با ترامپ منتشر کرد که در اوت 2022 در املاک رئیس جمهور سابق ایالات متحده در بدمینستر، نیوجرسی، قبل از سخنرانی اوربان در افتتاحیه کنفرانس کنش های سیاسی محافظه کار (CPAC) در دالاس به دعوت از ترامپ گرفته شده است.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ترامپ با 31 فقره اتهام "مخفی کردن عمدی اطلاعات دفاع ملی" با حداکثر مجازات 10 سال زندان در هر مورد مواجه است. مجازات اتهامات "توطئه به منظور ایجاد مانع در اجرای عدالت"، "پنهان کردن سند یا یادداشت"، "پنهان کردن سند یا یادداشت برای فساد مالی" و "پنهان کردن سند در جریان تحقیقات فدرال" هر کدام ۲۰ سال زندان است. مجازات "شرکت در طرح پنهان کردن اسناد" و "ارائه اطلاعات و شهادت کذب" هرکدام پنج سال دیگر حبس است.
ترامپ این پرونده کیفری را مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آتی می نامد که قصد دارد در آن شرکت کند و یادآوری می کند که اسناد محرمانه ای نیز در دفتر خصوصی و خانه جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا که هنوز متهم نشده، پیدا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این علامت هشدار پشت آمپر نشانه چیست؟