شولتز گفت که قصد دارد در آینده نزدیک با پوتین گفتگو کند


شولتز گفت که قصد دارد در آینده نزدیک با پوتین گفتگو کند

شولتز صدراعظم آلمان می گوید قصد دارد به زودی با پوتین گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که قصد دارد در آینده نزدیک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کند.
صدراعظم روز شنبه در سی و هشتمین همایش کلیسای پروتستان در نورنبرگ گفت: من قصد دارم در آینده نزدیک این کار را دوباره انجام دهم . شولتز همچنین اضافه کرد که به عقیده او شرط لازم برای "صلح عادلانه" خروج نیروهای روسیه از خاک اوکراین است.
به گزارش خبرگزاری آلمانی، در محلی که این بحث برگزار شد، هر از چند گاهی فریادهای "مذاکره" به گوش می رسید. صدراعظم در پاسخ گفت که "مذاکرات - خوب است،اما سوال این است که چه کسی و با چه کسی مذاکره می کند و همچنین در مورد چه چیزی.
همانطور که استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان در ماه فوریه به خبرنگاران گفت، علیرغم اختلاف نظرها در مورد درگیری در اوکراین، مقامات آلمانی لازم می دانند که تماس منظم با فدراسیون روسیه را "به امید پیشرفتی کم" حفظ کنند.
آخرین باری که شولتز و پوتین تلفنی صحبت کردند دسامبر سال گذشته بود. غرب مدام روسیه را به مذاکره دعوت می کند و مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کی یف از مذاکره را نادیده می گیرد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد واسیلی نبنزیا گفت که مسکو آماده است تا پیشنهادات کی یف برای حل و فصل را با در نظر گرفتن پیشنهادات طرف روسی و وضعیت "جنگ روی زمین" بررسی کند، اما رژیم اوکراین آماده نیست و علاقه ای به این موضوع ندارد .
پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است، در حال حاضر این تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است. آنها افزودند که فدراسیون روسیه از تلاش های همه کشورهایی که تلاش می کنند راه حل مناقشه در اوکراین را در مسیری صلح آمیز بیاورند بسیار قدردانی می کند، اما تا کنون این غیرممکن است. همانطور که در کرملین اعلام شد، وضعیت اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود و تمام خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن