کلاهبردار 3 میلیاردی اینستاگرام به آخر خط رسید


کلاهبردار 3 میلیاردی اینستاگرام به آخر خط رسید

رئیس پلیس فتا در فارس گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری از ۳ شهروند شیرازی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی شنبه ۲۰ خرداد به خبرنگاران گفت: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از وی در خصوص خرید وسایل خودرو از طریق یک صفحه اینستاگرامی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: براساس اظهارات شاکی، او با مراجعه به یک صفحه در اینستاگرام با عنوان "فروش وسایل و لوازم خودروهای خارجی استوک"، با مدیر صفحه تماس گرفته و درخواست کالا کرده و در قبال کالای یاد شده یک میلیارد ریال پرداخت می‌کند اما بعد از پرداخت پاسخی از سوی مالک صفحه به پیام‌ها وتماس‌هایش داده نمی‌شود.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این متهم با همین شگرد از ۲ نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

این مقام انتظامی گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از ۳ نفر به مبلغ ۳ میلیارد ریال اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

سلیمانی در خصوص پرداخت بیعانه قبل از دیدن کالا یا خدمات درخواستی، گفت: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی