همکاری علمی ناسا با مدارس، موزه ها و کتابخانه ها


همکاری علمی ناسا با مدارس، موزه ها و کتابخانه ها

سازمان فضایی ناسا در قالب برنامه هایی موسوم به STEM در سراسر ایالات متحده به دانش آموزان و دانشجویان این فرصت را می دهد تا اشیاء تاریخی مرتبط با مطالعات فضایی را از این آژانس دریافت تا برای اهداف آموزشی استفاده شوند.به گزارش سیناپرس، روز گذشته...

سازمان فضایی ناسا در قالب برنامه هایی موسوم به STEM در سراسر ایالات متحده به دانش آموزان و دانشجویان این فرصت را می دهد تا اشیاء تاریخی مرتبط با مطالعات فضایی را از این آژانس دریافت تا برای اهداف آموزشی استفاده شوند.

به گزارش سیناپرس، روز گذشته آژانس فضایی ناسا برنامه های کاربردی معرفی و استفاده از مصنوعات مورد استفاده در ماموریت های فضایی را افتتاح کرد. بر اساس این برنامه جدید، مدارس، دانشگاه ها، کتابخانه ها و افلاک نماها می توانند تا ۳۰ ژوئن برای دریافت مصنوعات و تجهیزات تاریخی مورد استفاده در برنامه های پیشین این سازمان اقدام کنند.

این برنامه مصنوعات ناسا فرصتی را برای تشویق نسل بعدی دانش‌آموزان در حوزه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی فراهم می کند. در این طرح نسل جوان برای پروژه اکتشاف ماه، آرتمیس و بسیاری دیگر از برنامه های فضایی آماده می شوند. دانش آموزان و دانشجویان در این طرح می توانند به طور مستیقمی مصنوعات گرانبهای مورد استفاده توسط ناسا را مشاهده کنند.

به گفته ناسا، هزاران مورد از تجهیزات و اشیا در این حوزه برای توزیع وجود دارد. از جمله اقلام مورد استفاده در طرح فوق الذکر می توان به تجهیزات مربوط به دستاورد ها و پیشرفت‌ های فناوری و چهره ‌های کلیدی در زمینه‌ های اکتشاف فضا اشاره کرده و همچنین برخی از مصنوعات باقی ماننده در ماموریت های مهم و مشهور تاریخ نیز استفاده می شود.

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا در توییتی در رابطه با این موضوع نوشت که گیرندگان احتمالی می توانند موارد را با یک حساب رایگان به صورت آنلاین مرور کنند.

گفتنی است این آژانس از سال ۲۰۰۹ تا امروز بیش از ۱۳ هزار ابزار و تجهیزات علمی را به مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز علمی قرض داده است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!