جنگنده‌های روسیه به حریم هوایی ناتو نزدیک شدند


جنگنده‌های روسیه به حریم هوایی ناتو نزدیک شدند

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی سلطنتی برای رهگیری چندین جنگنده روسیه در نزدیکی حریم هوایی ناتو به پرواز درآمدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نیروی هوایی ارتش انگلیس، در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا دو بار در طول یک روز برای رهگیری چندین هواپیمای روسیه که در نزدیکی حریم هوایی ناتو پرواز می‌کردند، وارد عمل شدند.
وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شه است که جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی سلطنتی انگلیس مستقر در پایگاه هوایی آماری در استونی و جنگنده گریپن سوئد به دنبال رهگیری جنگنده "IL-20" که کشورهای ناتو آن را "Coot-A" می‌نامند و همچنین سوخو-27 (Flanker-B) در نزدیکی حریم هوایی ناتو و سوئد بودند.
وزارت دفاع انگلیس با متهم کردن روسیه به نقض حریم هوایی ناتو اعلام کرد: هواپیماهای روسی عدم برقراری ارتباط با مناطق مربوط به اطلاعات پرواز (FIRs) مطابق با هنجارهای بین‌المللی برخورد نکردند اما با اینحال در حریم هوایی بین‌المللی و به صورت حرفه‌ای پرواز کردند.
وزارت دفاع انگلیس همچنین ادامه داد که جمعه صبح نیز جنگنده‌های تایفون باردیگر برای رهگیری آنتونوف "An-12" (Cub) و " An-72" (Coaler) که از روسیه به سمت جنوب منطقه کالینیگراد پرواز می‌کرد، فعال شدند.
وزارت دفاع انگلیس ادامه داد که جنگنده‌های تایفون سپس برای رهگیری دو توپولوف Tu-22M و دو سوخو-30 SM FLANKER H که از روسیه بر فراز خلیج فنلاند و دریای بالتیک به سمت جنوب پرواز می‌کردند، فعال شدند.
بر اساس این گزارش، نیروی هوایی فنلاند به بریتانیا پیوست تا هواپیمای روسی را از طریق خلیج فنلاند اسکورت کند و بعداً به نیروی هوایی سوئد تحویل داده شد.
طبق بیانیه وزارت دفاع انگلیس،‌جنگنده‌های اف-16 پرتغال و رومانی که از پایگاه هوایی "سیائولیائی" در لیتوانی بیرون آمدند تا هواپیمای روسیه را اسکورت کنند .
ناتو در حال حاضر در حال انجام رزمایش‌های نیروی دریایی در دریای بالتیک است و وزارت دفاع انگلیس مدعی شده است که هواپیمای روسیه کشتی‌های متحدان انگلیس را زیرنظر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن