عکس | شکار تلسکوپ «اینویه» از جزئیات بی‌سابقه خورشید


عکس | شکار تلسکوپ «اینویه» از جزئیات بی‌سابقه خورشید

تلسکوپ خورشیدی دانیل اینویه بنیاد ملی علوم ایالات متحده، اخیرا تصاویر دقیقی از خورشید به ثبت رسانده‌است که قدرت شگفت‌انگیز این سیاره به رخ می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تلسکوپ خورشیدی اینویه، بزرگترین و قوی‌ترین تلسکوپ خورشیدی زمینی جهان است. این تصاویر که توسط یکی از ابزارهای نسل اول اینویه به نام Visible-Broadband Imager (VBI) گرفته شده است، خورشید را با جزئیات باورنکردنی و از نزدیک نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

سیارکی با سرعت ۴۹۰۹۵ کیلومتر امروز به سمت زمین می‌آید!/ عکس

طالبان فیلتر نکرد؛ فیسبوک و یوتیوب فیلتر کردند!

دکتر الکساندرا تریچلر، دانشمند ارشد رصدخانه ملی خورشیدی، به Universe Today گفت: «این تصاویر پیش نمایش علم هیجان انگیزی است که در تلسکوپ خورشیدی اینویه در حال انجام است. "این تصاویر بخش کوچکی از داده های به دست آمده از چرخه اول هستند. آنها نمونه‌ای از اهداف علمی بسیار گسترده‌تر و داده‌های طیف‌سنجی و طیف‌پلاریمتری بسیار قوی‌تر هستند که هم‌اکنون همراه با تصاویر به ثبت می‌رسند، که هیچ یک از آنها در سال ۲۰۲۰ زمانی که تلسکوپ خورشیدی اینویه تصاویر خود را منتشر کرد، در دسترس نبودند.»

ویژگی های خورشیدی در تصاویر اینویه شامل لکه‌های خورشیدی است که در فتوسفر خورشید قرار دارند. اینها لکه‌های تاریک روی «سطح» خورشید و یکی از شناخته‌شده‌ترین ویژگی‌های خورشید هستند که اغلب به اندازه‌هایی برابر یا حتی کوچک‌تر در نسبت با اندازه زمین هستند. با این حال، ظاهر تاریک آنها است که می تواند فریبنده باشد، زیرا لکه های خورشیدی مسئول شعله های خورشیدی و پرتاب جرم تاجی هستند که طوفان های خورشیدی را تولید می کنند، که نوعی آب و هوای فضایی است.

عکس | شکار تلسکوپ «اینویه» از جزئیات بی‌سابقه خورشید یک لکه خورشیدی که توسط تلسکوپ خورشیدی اینویه به دام افتاده‌است. لکه‌های خورشیدی در حالی که ظاهری تیره دارند، مسئول شعله‌های خورشیدی و پرتاب‌های جرم تاجی هستند که طوفان‌های خورشیدی ایجاد می‌کنند. لکه های خورشیدی اغلب به اندازه هایی می رسند که با اندازه زمین برابر هستند.
عکس | شکار تلسکوپ «اینویه» از جزئیات بی‌سابقه خورشید تصویری از یک لکه خورشیدی که فرض بر این است که در مراحل ابتدایی تبدیل شدن به یک لکه خورشیدی است.

سایر ویژگی‌های تصاویر اینویه شامل سلول‌های همرفتی است که در فتوسفر خورشید نیز قرار دارند و از پلاسمای رو به بالا و رو به پایین تشکیل شده‌اند که به عنوان گرانول یا حباب شناخته می‌شوند. آخرین ویژگی در تصاویر اینویه فیبرهایی هستند که در کروموسفر خورشید وجود دارند و از فعل و انفعالات میدان مغناطیسی در خورشید ایجاد می شوند.

عکس | شکار تلسکوپ «اینویه» از جزئیات بی‌سابقه خورشید تصویر دانه های خورشیدی یا "حباب ها"، خطوط بین دانه ای، و عناصر مغناطیسی در مناطق آرام خورشید.

منبع: UNIVERSETODAY
۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776153

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد