هشدار؛ در دام تصاویر جعلی نیافتید!/ عکس


هشدار؛ در دام تصاویر جعلی نیافتید!/ عکس

گجت‌نیوز نوشت: زمانی که دیپ فیک معرفی شد، بسیاری از کاربران به چشم یک ابزار بامزه برای ساختن ویدئوهای کوتاه به آن نگاه می‌کردند. با این حال حالا ترکیب تکنولوژی دیپ فیک با ابزارهای هوش مصنوعی، به سلاحی خطرناک تبدیل شده که می‌تواند تمام انسان‌ها را تهدید کند!

تکنولوژی‌های جدید معمولا در شروع کارشان به دلیل ماهیت ناشناخته‌ای که دارند برای بسیاری از مردم ترسناک به نظر می‌رسند. با این وجود ارگان‌های رسمی و محققان به سادگی از یک پدیده تازه در دنیای تکنولوژی نمی‌ترسند و تنها در شرایط اضطراری نگرانی خود را بیان می‌کنند. یکی از خطرناک‌ترین تکنولوژی‌های امروزی، دیپ فیک است که حالا صدای FBI را هم در آورده است. این ارگان آمریکایی باورد دارد این تکنولوژی به افراد سودجو این امکان را می‌دهد تا با تصویر برهنه جعلی که از شما یا خانواده‌تان ساخته‌اند، از شما اخاذی کنند.

گسترش هوش مصنوعی، بیشتر شدن سودجویی‌ها با تکنولوژی دیپ فیک و نگرانی FBI

طبق گزارش‌هایی که رسما توسط اف بی آی منتشر شده، از زمان همه‌گیر شدن استفاده از هوش مصنوعی افراد زیادی قربانی تصاویر ساخته شده با دیپ فیک شده اند. ظاهرا بیشتر کسانی که از دیپ فیک آسیب دیده‌اند، کودکان و نوجوانان هستند.

ظاهرا سودجویان تصاویر افراد را از شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های اینترنتی، فروم‌ها، وبسایت‌ها، بروشورهای تبلیغاتی، مجله‌ها و هر جایی که فکرش را بکنید پیدا می‌کنند. آن‌ها سپس با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، تصاویر را ادیت کرده و با استفاده از تصاویر مستهجن و برهنه، افراد را تهدید می‌کنند. در برخی موارد هم خبری از تهدید نیست و مهاجمان تصاویر جعلی کاربران را روی سایت‌های مستهجن آپلود می‌کنند. در برخی موارد هم این افراد به تصویر بسنده نمی‌کنند تنها با داشتن تصاویر یا ویدئوهای یک فرد، یک ویدئوی نامناسب از او ساخته و پخش می‌کنند.

هشدار؛ در دام تصاویر جعلی نیافتید!/ عکس

در حال حاضر بسیاری از از مجرمان اینترنتی از تصاویر سلبریتی‌ها و افراد معروف استفاده کرده و تصاویر و ویدئوهایی برهنه از آن‌ها می‌سازند. اف بی آی باور دارد این سودجویی‌ها تاثیر شدیدی روی احساسات، وضعیت روانی و … کاربران می‌گذارند.

راه‌هایی که امکان سو استفاده از تصاویر شما را کمتر می‌کند

بسیاری از افراد معروف سراغ شکایت از این مجرمان مجازی رفته‌اند اما واقعیت این است که با توجه به تعداد زیاد مجرمان اینترنتی، راهی برای برای رهگیری تمام این افراد در کشورهای مختلف وجود ندارد و راه حل‌های محدودی برای جلوگیری از سو استفاده باقی می‌ماند. در ادامه به مهم‌ترین راه‌هایی که از سو استفاده مهاجمین از تصاویر شما با استفاده از تکنولوژی دیپ فیک جلوگیری می‌کند اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

هشدار؛ در دام تصاویر جعلی نیافتید!/ عکس

تکنولوژی دیپ فیک

  • سعی کنید اگر یک اینفلوئنسر یا سلبریتی نیستید، صفحه‌های خود را در شبکه‌های مجازی پرایوت کنید.
  • به هیچ وجه به کسانی نمی‌شناسید و به آن‌ها اعتماد ندارید، اجازه دسترسی به صفحه‌تان را ندهید.
  • در تلگرام امکان دیدن تصویر پروفایلتان را به تمام کاربران ندهید و با مراجعه به بخش تنظیمات، کاربرانی که به آن‌ها اعتماد دارید را به لیست اضافه کنید.
  • سعی کنید برای تصویر پروفایلتان در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی، از تصاویری که به صورت واضح چهره شما را نشان می‌دهد استفاده نکند.
  • استفاده از تصاویر سیاه و سفید، با افکت و … هم نمی‌تواند جلوی مجرمان اینترنتی را بگیرد پس بهتر است به اندازه کافی در بارگذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی دقت کنید.

اگر به تکنولوژی دیپ فیک علاقه دارید، این مطالب را از دست ندهید!

هر چند این روش‌ها می‌توانند کاربردی باشند اما اگر کسی در خیابان هم از شما عکس بگیرد، امکان سو استفاده با تکنولوژی دیپ فیک وجود دارد! اگر به فکر سو استفاده از تصویر دیگران هستید هم بهتر است بدانید فقط برای انتشار تصاویر مستهجن، تا دو سال حبس انتظار شما را می‌کشد. ساختن تصاویر جعلی از افراد هم می‌تواند تا دو سال حبس بیشتر به پرونده شما اضافه کند. انتشار فیلم و عکس شخصی دیگران نیز از ۹۱ روز تا دو سال حبس دارد و در صورتی که شخص برای اعاده حیثیت از شما شکایت کند، باید منتظر قطورتر شدن پرونده‌تان باشید.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776137

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج