اساسنامه فنی و حرفه‌ای در نوبت تصویب مجلس


اساسنامه فنی و حرفه‌ای در نوبت تصویب مجلس

 رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تصویب طرح اساسنامه این سازمان در «کمیسیون آموزش مجلس»، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نزدیک به ۵ دهه قبل تأسیس شده و از همان زمان فاقد اساسنامه بوده و برخورداری از این اساسنامه قانونی اهمیت بالایی برای این سازمان دارد.

«غلامحسین حسینی‌نیا» با قدردانی از دغدغه‌مندی کمیسیون آموزش مجلس برای تصویب طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دیدن مسائل و مشکلات سازمان، گفت: نتیجه این نگاه بلند کمیسیون آموزش مجلس در آینده مشخص می‌شود و امیدوارم شاهد رشد مهارت‌های کافی در کشور باشیم.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی با بیان این‌که در اساسنامه مصوب کمیسیون آموزش، مشکلات ساختاری سازمان به ویژه در حوزه مسائل مربیان سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در نظر گرفته شده، افزود: آموزشی‌بودن ماهیت سازمان، تأمین منابع مالی سازمان و همچنین رتبه‌بندی معلمان و ساعات کار آن‌ها از جمله نکاتی است که در این اساسنامه دیده شده است.

رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آینده با مشکلات کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد شد، در این اساسنامه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده تا مشکلات سازمان در این زمینه برطرف شود.

وی افزود: با توجه به این‌که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سه گروه مخاطب؛ جویندگان کار، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی و جمعیت غیرفعال را دارد، با رصد‌های صورت گرفته ۵۷ درصد جویندگان کار آموزش دیده در سازمان فنی و حرفه‌‎ای، مشغول به کار شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا