(ویدئو) درگیری در پارلمان ژاپن بر سر تصویب اخراج پناهجویان


(ویدئو) درگیری در پارلمان ژاپن بر سر تصویب اخراج پناهجویان

بازیگر سابق سینمای ژاپن که اکنون رهبر جناح مخالف در این کشور است تلاش زیادی کرد تا از تصویب لایحه اخراج مهاجران جلوگیری کند.

درگیری در پارلمان ژاپن بر سر تصویب اخراج پناهجویان

در جریان تصویب قانون جنجالی اخراج پناهجویان از ژاپن درگیری‌هایی در پارلمان این کشور رخ داد.

به گزارش فرارو، سیاستمداران جناح مخالف به رئیس کمیته‌ای که درباره اصلاحات قانونگذاری بحث می‌کرد، حمله و تلاش کردند از رأی گیری در این باره جلوگیری کنند.

تارو یاماموتو، بازیگر سابق ژاپن و رهبر چپگرا تلاش مذبوحانه‌ای برای جلوگیری از تصویب لایحه بحث برانگیز اخراج مهاجرا انجام داد.

ژاپن روز جمعه قانون بسیار بحث برانگیزی را در مورد مهاجرت تصویب کرد که به گفته مقامات دولتی قرار است شرایط را برای پناهجویان بهبود بخشد، اما این اجازه را نیز به دولت می‌دهد تا افرادی را که درخواست هایشان بار‌ها رد شده است، اخراج کند.

بر این اساس، پناهجویان پس از سه بار امتناع از درخواستشان در چارچوب این بازنگری قانون، اخراج می‌شوند. پناهجویان تاکنون بدون در نظر گرفتن تعداد دفعات تلاش برای درخواستشان، می‌توانستند تا زمانی که درخواست آن‌ها در حال بررسی بود، در ژاپن بمانند.

سال گذشته ژاپن فقط ۲۰۲ پناهجو از حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی را پذیرفت و به ۱۷۶۰ نفر دیگر به دلیل ملاحظات بشردوستانه اجازه اقامت در این کشور را داد. ژاپن همچنین درخواست بیش از ۲۴۰۰ نفر را که از آغاز تهاجم روسیه در سال گذشته از اوکراین فرار کرده اند، پذیرفته است.

شرایط بازداشت مهاجرانی که در وضعیت غیرقانونی در ژاپن به سر می‌برند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است؛ به خصوص از زمان مرگ ویشما ساندامالی، شهروند ۳۳ ساله سریلانکایی در سال ۲۰۲۱ و هنگامی که در بازداشت به سر می‌برد. خانواده وی از دولت ژاپن تقاضای جبران خسارت و پرداخت مبلغ بیش از یک میلیون دلار کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید