اپل از ابزار جدیدی برای پورت بازی‌های DirectX 12 به مک اواس رونمایی کرد


ابزار جدید Game Porting Toolkit به توسعه‌دهندگان بازی‌ها اجازه می‌دهد که پورت بازی‌های DirectX 12 به مک اواس را بررسی کنند. سال‌هاست که ویندوز به‌خاطر پشتیبانی از بازی‌های ویدیویی برتری بزرگی نسبت به مک اواس داشته است. اما حالا اپل...

ابزار جدید Game Porting Toolkit به توسعه‌دهندگان بازی‌ها اجازه می‌دهد که پورت بازی‌های DirectX 12 به مک اواس را بررسی کنند.
اپل از ابزار جدیدی برای پورت بازی‌های DirectX 12 به مک اواس رونمایی کرد
سال‌هاست که ویندوز به‌خاطر پشتیبانی از بازی‌های ویدیویی برتری بزرگی نسبت به مک اواس داشته است. اما حالا اپل ابزار جدیدی را برای سیستم‌عامل خود عرضه کرده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد سریع‌تر متوجه شوند که برای پورت بازی‌های خود به مک اواس به چه چیزهایی نیاز دارند.
کنفرانس WWDC 2023 اخبار خوبی را برای طرفداران و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی به‌همراه داشت. اپل در این رویداد اعلام کرد که ابزاری موسوم به Game Porting Toolkit را در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد تا وضعیت گیمینگ مک اواس را ارتقا دهد.
این ابزار جدید شامل یک لایه سازگاری است که برنامه‌نویسان و حتی خود گیمرها می‌توانند از آن برای اجرای بازی‌های DirectX 12 روی مک اواس استفاده کنند. کد این ابزار بر مبنای Proton نوشته شده که یک لایه سازگاری براساس ابزار Wine است. این لایه توسط شرکت Valve توسعه یافته تا بازی‌های ویندوز را روی سیستم‌عامل لینوکس اجرا کند.
اپل از ابزار جدیدی برای پورت بازی‌های DirectX 12 به مک اواس رونمایی کرد
Game Porting Toolkit پورت بازی‌ها به مک اواس را آسان‌تر می‌کند
ابزار Game Porting Toolkit می‌تواند کدهای بومی x86 را به پلتفرم اپل سیلیکون بیاورد. با این کار، فراخوان‌های API برای گرافیک‌های سه‌بعدی در بازی‌ها به API اختصاصی Metal در مک انتقال داده می‌شود.
علاوه‌براین، Game Porting Toolkit ورودی‌ها، صدا، پیکربندی‌های شبکه و هر چیز دیگری را که برای بارگذاری یک بازی ویندوزی روی تراشه‌های آرم اپل لازم است، ترجمه می‌کند. بااین‌حال، اجراکردن و لذت‌بردن از بازی‌ها با عملکرد مناسب روی مک اواس همچنان یک مسئله جداگانه است.
کوپرتینویی‌ها این ابزار را به‌عنوان یک ابزار ارزیابی برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها عرضه کرده‌اند تا بازی‌سازها بتوانند به‌راحتی ببینند که شرایط اجرای بازی‌هایشان در مک اواس چگونه است و به چه بهینه‌سازی‌هایی نیاز دارد. Game Porting Toolkit می‌تواند سایه‌زن‌های مخصوص GPU در ویندوز را از طریق مبدل‌های Metal Shader Converter به Metal API بیاورد.
اگرچه این ابزار برای ارزیابی بازی‌ها توسط توسعه‌دهندگان ساخته شده است، اما کاربران ردیت می‌گویند با کمک آن موفق به اجرای بازی سایبرپانک 2077 در مک‌بوک M1، دیابلو 4 در مک‌بوک پرو M1 مکس و هاگوارتز لگسی در M2 مکس شده‌اند؛ البته این آزمایش‌ها کاملاً روان و بدون باگ نبوده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه