عملکرد گرافیکی فوق‌العاده تراشه M2 اولترا


طبق نتیجه بنچمارک متال گیک‌بنچ 6، عملکرد گرافیکی M2 اولترا 46 درصد نسبت به M1 اولترا پیشرفت داشته است. پس از انتشار نتایج بنچمارک گیک‌بنچ 5 تراشه M2 اولترا که از عملکرد چندهسته‌ای بهتر آن نسبت به پردازنده‌های پرچمدار اینتل و AMD خبر...

طبق نتیجه بنچمارک متال گیک‌بنچ 6، عملکرد گرافیکی M2 اولترا 46 درصد نسبت به M1 اولترا پیشرفت داشته است.
عملکرد گرافیکی فوق‌العاده تراشه M2 اولترا
پس از انتشار نتایج بنچمارک گیک‌بنچ 5 تراشه M2 اولترا که از عملکرد چندهسته‌ای بهتر آن نسبت به پردازنده‌های پرچمدار اینتل و AMD خبر می‌داد، حالا شاهد انتشار نتیجه بنچمارک پردازشگر گرافیکی این چیپ اپل هستیم. M2 اولترا در بنچمارک متال گیک‌بنچ 6، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش نشان داده است و می‌تواند با بهترین کارت‌های گرافیک بازار رقابت کند.
طبق نتیجه بنچمارک، تراشه M2 اولترا از RTX 4080، دومین گرافیک قدرتمند انویدیا پس از RTX 4090، تنها 10 درصد ضعیف‌تر است. همچنین این چیپ نسبت به نسل قبلی‌اش عملکرد بسیار بالاتری دارد.
بنچمارک پردازشگر گرافیکی تراشه M2 اولترا اپل
دستگاهی که در بنچمارک متال گیک‌بنچ 6 رؤیت شده است، از تراشه M2 اولترا با 24 هسته پردازشی و همچنین 128 گیگابایت رم یکپارچه بهره می‌برد؛ بنابراین با 76 هسته گرافیکی روبه‌رو هستیم.
تراشه اپل توانسته است در بنچمارک متال به امتیاز 220,674 دست پیدا کند که در مقایسه با سایر گرافیک‌های بازار، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. برای مقایسه، تراشه M1 اولترا در همین بنچمارک امتیاز 150,407 را به‌دست آورده که 46 درصد پایین‌تر از نسل جدیدش است.
عملکرد گرافیکی فوق‌العاده تراشه M2 اولترا
یکی از دلایل این تفاوت چشمگیر میان دو نسل از تراشه‌های اپل، مربوط به تعداد هسته‌های گرافیکی می‌شود. درحالی‌که M1 اولترا از حداکثر 64 هسته گرافیکی بهره می‌برد، در نسل جدیدش با 76 هسته روبه‌رو هستیم.
شگفتی اصلی شاید مربوط به عملکرد گرافیکی M2 اولترا در برابر گرافیک‌های انویدیا باشد. چیپ اپل توانسته است تنها 10 درصد ضعیف‌تر از RTX 4080 در بنچمارک ظاهر شود. کارت گرافیک دسکتاپ RTX 4080 در همین بنچمارک به امتیاز 245,808 دست پیدا کرده است.
با توجه به عملکرد پردازشی و گرافیکی M2 اولترا، بی‌صبرانه منتظر معرفی نسل بعدی تراشه‌های اپل، یعنی خانواده M3 هستیم. این سری از چیپ‌های اپل که سال آینده میلادی از راه می‌رسد، با لیتوگرافی 3 نانومتری تولید می‌شود که می‌تواند تأثیر چشمگیری روی عملکرد و البته بهره‌وری انرژی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان