بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)


بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی هوشمند این روزها به مهمترین دستگاه الکترونیکی همراه در دنیا تبدیل شده و به همین دلیل بهترین گوشی موبایل باید با توجه به بودجه هر فرد انتخاب شود. در این مسیر، بهره‎‌‌گیری از یک راهنمای خرید گوشی جامع که متناسب با بهترین گوشی های هوشمند...

گوشی هوشمند این روزها به مهمترین دستگاه الکترونیکی همراه در دنیا تبدیل شده و به همین دلیل بهترین گوشی موبایل باید با توجه به بودجه هر فرد انتخاب شود. در این مسیر، بهره‎‌‌گیری از یک راهنمای خرید گوشی جامع که متناسب با بهترین گوشی های هوشمند بازار ایران تنظیم شده و قصد معرفی گوشی‎‌هایی با بالاترین ارزش خرید را داشته باشد، امری بسیار مهم است. ما در شهر سخت افزار راهنمای خرید بهترین گوشی‎‌‌های پیشنهادی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که مجموعه‌‎ای از بهترین مدل های گوشی موجود بازار ایران است.

چه گوشی بخرم؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران در هنگام خرید یک گوشی خوب از خود می‌پرسند. بازار خرید گوشی‌های هوشمند و صنعت تولید و توسعه آن از جمله‌ بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود. مردم جهان و به خصوص ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به ارتقای گوشی‌های شخصی خود داریم.

فهرست مطالب این مقاله:

- راهنمای قدم به قدم خرید بهترین گوشی
- بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران با قیمت زیر 3 میلیون تومان
- بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 3 تا 5 میلیون تومان
- بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 5 تا 10 میلیون تومان
- بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 10 تا 15 میلیون تومان
- بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 15 تا 20 میلیون تومان
- بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران بالای 20 میلیون تومان

در این میان با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند اگر قصد خرید یا ارتقای آن را دارید بهتر است نگاهی به مقاله راهنمای خرید گوشی داشته باشید تا همواره از جدید‌ترین و بهترین گزینه‌های در دسترس برای خرید گوشی هوشمند با قیمت مناسب نسبت به امکانات خود آگاه شوید. اما پیش از خرید بهترین گوشی لازم است به نکاتی که در این رابطه بیان شده، توجه کنید.

طبیعی است در سال 2023 هم به دنبال یافتن بهترین گوشی های بازار باشید یا مشاوره خرید گوشی بخواهید، اینجاست که ما می توانیم با ارائه لیست بهترین گوشی های بازار ایران و مشاوره تخصصی خرید گوشی، به شما کمک کنیم.

در این نوشتار لیستی از بهترین گوشی های بازار ایران به همراه معرفی و مشخصات آنها گردآوری شده است تا انتخاب را برای خریداران آسان کند. همچنین کارشناسان شهر سخت افزار در بخش کامنت ها به ارائه مشاوره تخصصی در خرید گوشی موبایل می پردازند.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

راهنمای قدم به قدم خرید بهترین گوشی

گوشی‌های هوشمند این‌ روزها، پرکاربردترین وسیله در زندگی رومزه‌ هر شخصی محسوب می‌شوند. این موضوع هر چقدر که هیجان‌انگیز است، به همان نسبت هم مشکل‌زا محسوب می‌شود. در واقع مشکل زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید گوشی هوشمند جدیدی بخرید. به همین خاطر سعی شده در ادامه نکات لازم در مورد خرید بهترین گوشی‌ هوشمند شرح داده شود.

گوشی خوب چی بخرم؟ کدام گوشی بهتر است؟

برای خرید گوشی خوب می‌توانید با مراجعه به ادامه مطلب راهنمای خرید گوشی نسبت به خرید بهترین گوشی بر اساس سلیقه و بودجه و کاربرد خودتان اقدام کنید.

بهترین گوشی دنیا در حال حاضر کدام است؟

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در رقابتی تنگاتنگ، پیوسته گوشی‌های پرچم‌دار جدیدی را روانه بازار می‌کنند که در نوع خود بهترین هستند. اما برای شناخت بهترین گوشی هوشمند می‌توان به بنچمارک‌های مختلف نظیر آنتوتو مراجعه کرد. همچنین در راهنمای خرید گوشی هم سعی شده بهترین گوشی جهان بر اساس قیمت معرفی شود.

چگونه بهترین گوشی را انتخاب کنیم؟

احتمالاً در هنگام خرید گوشی هوشمند با دنیایی از مدل‌های مختلف مواجه شده‌اید که اتفاقاً تمامی آن‌ها جذاب به‌نظر می‌رسند! اگر هم به سراغ جدول مشخصات این گوشی‌ها بروید، دنیایی از اعداد و اصطلاحات پیچیده وجود دارد.

این پیچیدگی‌ها در حدی است که در نهایت ناچار می‌شوید به سخن آشنایان، دوستان یا حتی فروشندگان اطمینان کرده و گوشی جدیدی بخرید. اما اگر یک دید کلی درباره‌ دنیای بهترین گوشی هوشمند داشته باشید، می‌توانید یک گوشی خوب متناسب با سلایق، نیازها و بودجه‌ خود خریداری کنید. اما بهتر است برای سوال‌هایی که در ادامه می‌آید پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشید:

کاربردتان از گوشی هوشمند چیست؟

بهتر است که پیش از اینکه به سراغ کیف پولتان بروید ابتدا بودجه‌ خود را مشخص کرده و تعریف دقیقی از کاربرد گوشی هوشمند جدیدتان داشته باشید. ابتدا از خود بپرسید که قرار است از گوشی هوشمند جدیدتان چه استفاده‌ای کنید؟ اینگونه متوجه خواهید شد که باید روی کدام بخش از گوشی جدید خود سرمایه‌گذاری بیشتری کنید.

هنگام خرید گوشی هوشمند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

علاوه بر موارد ذکر شده در راهنمای خرید گوشی، توجه به سیستم عامل گوشی از نکات مهمی است که در خرید دستگاه باید بدان توجه کرد. همچنین به طراحی و کیفیت ساخت محصول هم اهمیت بدهید. اگر می‌خواهید گوشی خوبی را از فروشگاه‌های اینترنتی بخرید، پیش از خرید حتماً چند ویدیو و بررسی از گوشی را ببینید. در واقع بهتر است پیش از خرید به فروشگاه‌های موبایل رفته و چند دقیقه‌ با گوشی مد نظر کار کنید.

همچنین نمایشگرهای مختلف را بشناسید و از خود بپرسید که قرار است چقدر با گوشی‌ عکاسی کنید؟ توجه به سخت‌افزار گوشی و امکانات صوتی هم از دیگر مواردی است که هنگام خرید گوشی باید به آن اهمیت داد. همچنین نباید شرکت سازنده، گارانتی و رجیستری را از قلم بیندازید.

در مقاله راهنمای خرید گوشی همانند دیگر مقاله‌های راهنمای خرید در شهر سخت افزار، یک لیست شامل چندین گوشی هوشمند که از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده است در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید بر اساس بودجه خود بهترین موبایل در هر بازه قیمتی را خریداری کنید. لازم به ذکر است مهم‌ترین فاکتور جهت انتخاب گزینه‌های معرفی‌شده در مقاله راهنمای خرید گوشی «قیمت به کارایی» است.

پیش از آغاز معرفی بهترین گوشی های دنیا، از شما دعوت می‌کنیم برای آگاهی از قیمت مدل‌های مختلف گوشی‌ها در بازار ایران، به لیست قیمت گوشی موبایل شهر سخت افزار مراجعه کنید.

بهتر است قبل از اقدام به خرید گوشی خارجی، به خصوص گوشی‌های چینی مانند شیائومی و وان‌پلاس حتماً این مطلب را مطالعه نمایید تا در مورد پک‌ها و رام‌های مختلف به اطلاعات کافی دست پیدا کنید.

نکته: قیمت‌های درج شده برای هر گوشی بر اساس قیمت روز بازار در تاریخ 7 خرداد 1402 ثبت شده است. برای اطلاع از بهترین گوشی های 2023 با قیمت و مشاهده قیمت گوشی های دنیا می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

نکته: همچنین گوشی‌های سری آیفون 14 به علت عدم رجیستری در ایران به عنوان بهترین گوشی معرفی نشده‌ و در حال حاضر خرید آنها توصیه نمی‌شود.

نکته: در مقاله راهنمای خرید گوشی، امتیازات در نظر گرفته شده برای هر گوشی هوشمند، در قیاس آنها با محصولات هم‌قیمت و هم‌رده است. به عبارت دیگر تلاش شده تا هر گوشی با با محصولات مشابه خود مقایسه شود و پس از آن بهترین گوشی های بازار انتخاب و به شما عزیزان شهر سخت‌افزار پیشنهاد شوند.

گوشی Xiaomi Redmi A2 Plus (2GB/32GB)
گوشی شیائومی ردمی آ2 پلاس

قیمت حدود 3 میلیون و 300 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

در ادامه مطلب بهترین گوشی دنیا باید گفت که گوشی‌های هوشمند شیائومی از مشخصات فنی مناسب بهره برده و قیمتی مقرون به‌ صرفه دارند و در جایگاه یک گوشی خوب، عملکرد کاملاً قابل قبولی را به‌نمایش گذاشته‌اند. یکی از بهترین گوشی های خوب ارزان قیمت این شرکت +Redmi A2 نام دارد که در جایگاه یک گوشی با قیمت مناسب به سخت‌افزار مناسب و قابل قبولی مجهز شده است.

ردمی A2 پلاس شیائومی با طراحی بسیار جذاب مشابه آیفون، یک گوشی سبک تقریباً خوش دست محسوب می‌شود که دارای پردازنده‌ای قدرتمند نسبت به گوشی‌های هم رده خود بوده که برای استفاده های روزانه بسیار مناسب است.

قاب پشتی گوشی هم به صورت طرح دار ایجاد شده تا استفاده از گوشی‌های دارای چرم مصنوعی را برای کاربر تداعی کند. برخلاف سایر گوشی‌های ارزان قیمت، شیائومی ردمی A2 پلاس را به حسگر اثر انگشت مجهز نموده که دقت و سرعت مناسبی دارد.

صفحه‌نمایش IPS گوشی هم توانایی نمایش 269 پیکسل در هر اینچ را دارد که با نرخ نوسازی 60 هرتز همراه شده تا با یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت طرف باشیم. البته کیفیت نمایشگر این گوشی برای تماشای فیلم چندان مناسب نیست. باتری گوشی ردمی A2 پلاس نیز ظرفیت کافی داشته و در بررسی های صورت گرفته توانسته تا دو روز پایداری از خود نشان دهد.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری، یک پردازنده کم مصرف یعنی Helio G36 مدیاتک این گوشی ارزان قیمت را همراهی می‌کند. در انتها باید گفت که این گوشی برای کارهای روزانه نظیر وب گردی مناسب بوده و می‌توان روی آن به عنوان یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت حساب کرد.

البته در این بازه قیمتی می‌توان گوشی گلکسی A03 Core مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را نیز در نظر داشته و تهیه کرد.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Samsung Galaxy A04E (3GB/64GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ 04 ای

قیمت: حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

در این بخش از مطلب بهترین گوشی در ایران باید گفت که گلکسی A04E بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون است. اگر قصد خرید بهترین گوشی سامسونگ پایین رده را دارید، حتماً گلکسی A04E را مد نظر قرار دهید. گوشی ارزان قیمت سامسونگ با ابعاد جمع جور خود به عنوان یک گوشی خوش دست وزن مناسبی دارد.

تراشه هشت هسته‌ای هلیو P35، گوشی گلکسی A04E را به عنوان گزینه مناسبی برای کارهای روزمره مانند وب گردی و چک کردن شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. همچنین نمایشگر این گوشی خوب از وضوح 720p برخوردار است. در نتیجه نمی‌توان روی این گوشی برای گیمینگ و تماشای ویدیوهای با کیفیت حساب چندانی باز کرد.

در ادامه راهنمای خرید گوشی مدل بالا به سراغ دوربین این گوشی می‌رویم. با توجه به مشخصات دوربین گلکسی A04E علاقه‌مندان به عکاسی بهتر است به فکر تهیه گوشی دیگر مانند گلکسی F13 باشند. گوشی Galaxy A04E به لطف استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و سخت‌افزار کم مصرف شارژدهی فوق العاده‌ای دارد. همچنین گلکسی A04E با 12 اندروید عرضه شده و می‌توان حداقل دو سال پشتیبانی نرم‌افزاری را برای این گوشی متصور بود.

البته در این بازه قیمت می‌توان یک گوشی از برند شیائومی با نام ردمی 10A را در لیست خرید خود قرار داد.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Xiaomi Redmi 12C (4GB/64GB)
گوشی شیائومی ردمی 12 سی

قیمت: حدود 5 میلیون و 200 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی‌های برند ردمی در زمره محصولات مقرون به صرفه بازار قرار می‌گیرند. مشخصات فنی مناسب و قابل قبول در کنار عملکرد خوبی که گوشی‌های برند ردمی از خود به جای گذاشته‌اند، راه را برای عرضه دستگاه‌های جدیدتر مانند ردمی 12C هموار کرده است.

یکی از بهترین گوشی شیائومی زیر 6 میلیون که فروش فوق‌العاده‌ای در بازارهای جهانی داشته، گوشی ردمی ۱2C است که از تراشه‌ بهینه و نسبتاً توانمند مدیاتک Helio G85 بهره می‌برد تا برای انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک یکی از بهترین گزینه‌ها به‌حساب بیاید.

یکی از بهترین گوشی های شیائومی به نمایشگر LCD با رزولوشن اچ‌دی مجهز شده که گوریلا گلس از آن در برابر خط و خش محافظت می‌کند. این نمایشگر نرخ نوسازی 6۰ هرتزی را ارائه کرده تا کاربرانی را که به دنبال گوشی خوب ارزان قیمت هستند به سراغ ردمی ۱2C بروند.

همچنین استفاده از سنسور 50 مگاپیکسلی در این گوشی به عنوان یکی از موبایل های برتر شیائومی موجب شده تا کاربران هیچ گونه کم و کسری در رابطه با قابلیت های عکاسی این گوشی حس نکنند.

در نهایت باید به حضور یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که به لطف آن می‌توان ۱۵۸ ساعت بدون وقفه با گوشی به موسیقی گوش داد. در انتهای این بخش از راهنمای خرید گوشی باید گفت که اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت هستید بهتر است روی ردمی ۱2C حساب باز کنید.

البته در این بازه قیمت می‌توان گوشی دیگری از برند سامسونگ با نام موتو G22 را مدنظر قرار داد.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Samsung Galaxy A14 5G (4GB/64GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ 14 فایوجی

قیمت: حدود 6 میلیون 200 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

یک دستگاه خوب که در این راهنمای خرید گوشی قصد معرفی آن را داریم، گلکسی A14 سامسونگ است که یکی از بهترین گوشی های زیر 8 میلیون تومان موجود در بازار محسوب می‌شود و با حسگر انگشت بر روی دکمه پاور گوشی و دوربین چهار‌گانه روانه بازار شده است.

اگر چه محصول مورد اشاره یک گوشی مدل بالا محسوب نمی‌شود اما این سری از تولیدات سامسونگ به داشتن نمایشگر با‌کیفیت PLS LCD و دوربین‌هایی با امکانات بالا مشهور هستند. مضاف بر این سامسونگ تلاش کرده است حاشیه‌های این گوشی را تا حد امکان کم کند.

قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک بوده و قاب جلویی را شیشه پوشانده که جلوه‌ زیبایی به گوشی داده است. ابعاد نمایشگر استفاده‌ شده در این گوشی برابر 6.6 اینچ بوده که با رزولوشن FHD و نرخ تازه سازی 90 هرتز همراه شده است تا گلکسی A14 حداقل خواسته‌های گیمرها را برآورده کند.

این صفحه‌نمایش توانایی نمایش 400 پیکسل در هر اینچ را دارد تا بتوان از گلکسی A14 برای گیمینگ و تماشای ویدیو بهره برد. علاوه بر این سامسونگ برای گوشی Galaxy A14 تراشه اگزینوس 1330 را برگزیده که به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

این تراشه برای اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدیو کاملاً مناسب است. پردازنده گرافیکی Mali-G68 هم از پس اجرای بازی‌های معمولی به خوبی بر می‌آید.

دوربین اصلی گلکسی A14 یک سنسور 50 مگاپیکسلی بوده که در کنار دو سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع تشخیص عمق و ماکرو بر روی قاب پشتی این گوشی قرار دارند. بنابراین می‌توان برای عکاسی تا حدودی روی این گوشی حساب باز کرد.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد محسوب می‌شود تا کاربران نگران اتمام شارژ گوشی نباشند.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Xiaomi Redmi Note 12 (8GB/128GB)
گوشی شیائومی ردمی نوت 12

قیمت: حدود 8 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

ردمی نوت 12، بهترین گوشی شیائومی در رنج قیمت 12 میلیون است که مشخصات بسیار جذابی را با یک قیمت بسیار خوب و رقابتی ارائه می‌دهد تا به سختی بتوان رقیب شایسته‌ای برای آن در این بازه‌ قیمتی پیدا کرد.

این گوشی 188 گرمی به عنوان یکی از موبایل های برتر شیائومی از قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی ساخته شده و 8 میلی متر ضخامت دارد. بنابراین می‌توان روی نوت 12 به عنوان یک گوشی خوش دست و سبک وزن حساب کرد.

شیائومی برای محافظت از شیشه جلویی و پشتی گوشی خود از گوریلاگلس 5 استفاده کرده است که می‌تواند توانایی خوبی به ردمی نوت 12 در برابر ضربه و خط و خش ببخشد. سازنده چینی، این گوشی میان‌رده خود را به گواهی IP53 نیز مجهز کرده تا نگرانی کاربران درباره خیس شدن این گوشی برطرف شود.

در بخش نمایشگر یکی از بهترین گوشی های شیائومی شاهد نمایشگر 6.67 اینچی از نوع امولد هستیم که رزولوشن FHD+ دارد و تراکم پیکسلی 395 را ارائه می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش به 1200 نیت می‌رسد تا نوت 12 را در رده گوشی های پرچم‌دار قرار دهد.

این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10 هم پشتیبانی کرده که باعث می‌شود شاهد نمایش محتوای بصری با کیفیت فوق العاده باشیم. همین امر ردمی نوت 12 را به گزینه‌ای مناسب برای گیمرها تبدیل کرده است.

ردمی نوت 12 از تراشه‌ 6 نانومتری اسنپدراگون 4 نسل 1 قدرت می‌گیرد تا از پس اجرای بیشتر برنامه ها و بازی های نسبتاً سنگین برآید. یکی دیگر از بخش‌هایی که شیائومی برای این دستگاه سنگ تمام گذاشته است بخش دوربین است، جایی که برای دوربین اصلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی در نظر گرفته تا بتوان روی این گوشی برای عکاسی و فیلم برداری نیز حساب ویژه‌ای باز کرد.

دوربین سلفی این گوشی خوب در حد 11 میلیون هم سنسوری 16 مگاپیکسلی بوده و در آخر هم باتری 5020 میلی آمپر ساعتی این محصول وظیفه دارد تا انرژی مورد نیاز ردمی نوت 12 را تأمین کند.

این باتری از شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کند تا با سرعت مناسبی بتوانید بهترین گوشی شیائومی زیر 12 میلیون را شارژ کنید. در انتهای این بخش از راهنمای خرید گوشی باید گفت که نوت 12 شیائومی به تازگی وارد بازار شده و بنابراین می‌توان انتظار داشت که در ماه های آینده قیمت این گوشی متعادل تر و واقعی تر شود.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Samsung Galaxy A24 (6GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ 24

قیمت: حدود 10 میلیون و 200 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی گلکسی A24 سامسونگ یکی از بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان موجود در بازار محسوب می‌شود که با مشخصات مناسب برای عکاسی و گیمینگ روانه بازار شده است. همچنین این سری از تولیدات سامسونگ به داشتن نمایشگر با‌کیفیت Super AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز مشهور هستند که خبر خوبی برای گیمرها محسوب می‌شود.

مضاف بر این سامسونگ تلاش کرده است حاشیه‌های این گوشی خوب را تا حد امکان کم کند. قاب پشتی این گوشی مدل بالا از جنس پلاستیک بوده و قاب جلویی را شیشه پوشانده که جلوه‌ زیبایی به گوشی داده است. ابعاد نمایشگر استفاده‌ شده در این گوشی برابر 6.5 اینچ با رزولوشن +FHD که گلکسی A24 را در زمره گوشی های خوش دست قرار می‌دهد.

این صفحه‌نمایش با شیشه گوریلا گلس 5 محافظت شده و توانایی نمایش 396 پیکسل در هر اینچ را دارد تا گیمرها بتوانند روی امکانات دستگاه حساب کنند. سامسونگ برای گوشی Galaxy A24 تراشه Helio G99 را برگزیده که به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

این تراشه برای اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدیو کاملاً مناسب است. پردازنده گرافیکی Mali-G57 هم از پس اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین به خوبی بر می‌آید.

دوربین اصلی گلکسی A24 یک سنسور 50 مگاپیکسلی بوده که در کنار سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع فوق‌عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو بر روی قاب پشتی این گوشی قرار دارند که برای عکاسی مناسب هستند. البته عکاسان حرفه‌ای باید به سراغ مدل های پرچم‌دار بروند.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی خیال گیمرها را بابت شارژدهی گوشی راحت می‌کند.

همچنین در ادامه راهنمای خرید گوشی می‌توان گوشی ردمی نوت 11S را به عنوان جایگزینی مناسب با تراشه هلیو G96 و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفت.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE (8GB/128GB)
گوشی شیائومی 11 لایت 5جی ان ای

قیمت: حدود 12 میلیون و 800 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

یکی از بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری Xiaomi 11 Lite 5G NE است که از صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی بهره می‌برد. همچنین رزولوشن نمایشگر برابر 1080 در 2400 بوده که تراکم پیکسلی آن را به 402 پیکسل در اینچ می‌رساند. بر این اساس می توان گفت که نمایشگر با کیفیت این گوشی برای اجرای بازی ها و تماشای ویدیو بسیار مناسب است.

در ادامه مطلب راهنمای خرید گوشی شیائومی باید گفت که محافظت از نمایشگر نیز توسط شیشه کورنینگ گوریلا گلس 5 انجام می‌گیرد که ضد و خش و ضربه بوده و نباید چندان نگران افتادن این گوشی بود.

این گوشی خوب از پردازنده 6 نانومتری Snapdragon 778G 5G بهره می‌برد. این تراشه 8 هسته ای به کمک پردازنده گرافیکی Adreno 642L، قدرت بسیار فوق العاده‌ای را هنگام بازی و کارهای روزمره به شما ارائه می‌دهد.

بر روی قاب پشت گوشی هم دوربین‌های سه گانه قرار دارند که شامل یک لنز واید 64 مگاپیکسل، اولتراواید 8 مگاپیکسل و ماکرو 5 مگاپیکسل است که توانایی فیلم‌برداری 4K 30fps را دارد و به لرزشگیر الکترونیکی مجهز است. بنابراین با داشتن این گوشی نباید نگران کیفیت پایین تصاویر گرفته شده برای اشتراک در شبکه های اجتماعی بود.

در انتهای این بخش از راهنمای خرید گوشی باید گفت که شیائومی 11 Lite 5G NE دارای اسپیکر استریو برای پخش با کیفیت محتوای ویدیویی و باتری 4250 میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند تا با خیالی راحت و بدون نگرانی از تمام شدن باتری بتوان به تماشای ویدیو یا انجام بازی پرداخت.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Samsung Galaxy A34 (8GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ 34

قیمت: حدود 13 میلیون 700 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

یک دستگاه خوب که در این راهنمای خرید گوشی قصد معرفی آن را داریم، گلکسی A34 سامسونگ است که یکی از بهترین گوشی های میان‌رده موجود در بازار محسوب می‌شود. سامسونگ گلکسی A34 در نگاه اول شما را به یاد گوشی‌های گلکسی سری S می‌اندازد و ظاهر گوشی‌های میان‌رده کره‌ای‌ها تا حدود زیادی شبیه به ظاهر گوشی‌های پرچم‌دار است.

در کل صفحه نمایش AMOLED کیفیت خیلی خوبی دارد و برای تماشای فیلم و ویدیو مناسب است. نرخ تازه سازی آن 120 هرتز است و این یعنی شما به راحتی می‌توانید روی صفحه نمایش اسکرول کنید. در مورد روشنایی نیز باید گفت در این مدل، تا 1000 نیت افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید به راحتی در محیط‌های خیلی روشن نیز از گوشی بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

سامسونگ برای گوشی Galaxy A34 تراشه Dimensity 1080 را برگزیده که به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. با توجه به این مشخصات باید گفت که در استفاده معمولی و روزمره همه چیز به خوبی اجرا می‌شود و هیچ مشکل خاصی دیده نمی‌شود. بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا هم بدون مشکل خاصی و با جزئیات مناسب و فریم خوب اجرا می‌شوند و در استفاده طولانی مدت هم افت فریم خیلی شدیدی دیده نمی‌شود.

دوربین اصلی گلکسی A13 یک سنسور 48 مگاپیکسلی بوده که در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع فوق‌عریض و سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو بر روی قاب پشتی این گوشی قرار دارند. بنابراین می‌توان روی این گوشی برای عکاسی حساب باز کرد اما حرفه‌ای ها بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگری بروند.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB-C و حسگر اثر انگشت بر روی لبه گوشی از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد محسوب می‌شود.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro (8GB/256GB)
گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو

قیمت: حدود 15 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

سری نوت 12 گوشی‌های هوشمند شیائومی با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و البته قدرتمند روانه بازار شدند. گوشی ردمی نوت 12 پرو با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های میان‌رده‌ شیائومی است که به نسبت دیگر اعضای این خانواده قیمت بیشتری دارد.

این گوشی خوب در نمای رو‌به‌رویی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.67 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع امولد که توانایی نمایش 395 پیکسل در هر اینچ را دارد مجهز شده است. صفحه‌نمایشی که از جمله ویژگی‌های آن می‌توانیم به نرخ بروزرسانی 120 هرتز و روشنایی 900 نیت اشاره کنیم. در واقع با داشتن این گوشی هر آنچه که از یک نمایشگر با کیفیت برای گیم و تماشای ویدیو انتظار دارید، در اختیار شماست.

تراشه‌ استفاده شده در بطن این محصول Dimensity 1080 است که به همراه 8 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود. تراشه‌ گرافیکی Mali-G68 MC4 هم عملکرد خوبی در پخش ویدیو و اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین دارد.

در نمای پشتی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض با زاویه دید 120 درجه و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو، سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی مدل بالا را تشکیل می‌دهند. یک دوربین 16 مگاپیکسلی هم وظیفه ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد. علاقه مندان به عکاسی می‌توانند روی قدرت دوربین ردمی نوت 12 پرو حساب ویژه‌ای باز کنند.

در انتهای این بخش از راهنمای خرید گوشی باید گفت که با داشتن باتری 5000 میلی‌آمپر‌ ساعتی در کنار پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان 67 وات دیگر هیچ حرف و حدیثی بابت شارژدهی گوشی باقی نمی‌ماند.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در این بازه قیمتی گوشی موتورلا Edg 30 می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی باشد.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Samsung Galaxy A54 (8GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ54

قیمت: حدود 16 میلیون و 700 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی موبایل گلکسی A54 یکی از ارزان‌ترین و بهترین گوشی های میان‌رده سامسونگ در بازار است که با مشخصات قدرتمند خود، انتخاب مناسبی برای کاربران میان‌رده پسند محسوب می‌شود.

گوشیگلکسی A54 به نمایشگر Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز مجهز شده و با توجه به پوشش شیشه‌ای دستگاه در هر دو سمت پشت و جلو، می‌توان گفت که با یک دستگاه زیبا و جذاب روبرو هستیم و ظاهر خاص این گوشی خوب حس و حال یک گوشی گیمینگ قدرتمند را به کاربر القا می‌کند.

تراشه اگزینوس 1380 که در بطن گوشی کارسازی شده و به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، قدرت فوق العاده‌ای را در اختیار گیمرها برای اجرای روان بازی‌ها قرار می‌دهد. با در دست گرفتن این گوشی حس و حال یک پرچم‌دار، آن هم از نوع کره‌ای به شما منتقل می‌شود.

دوربین اصلی این مدل یک سنسور 50 مگاپیکسلی است که در کنار یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو بر روی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته‌اند تا این محصول به گزینه مناسبی برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز تبدیل شود.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در ناچ نمایشگر این گوشی مدل بالا به کار گرفته شده است تا با خیالی راحت بتوان سلفی‌های با کیفیتی را برای شبکه های اجتماعی ثبت کرد. با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم می‌توان تا ساعت‌ها به انجام بازی پرداخت بدون آنکه نگران شارژدهی گوشی بود. در انتها می‌توان گفت که گلکسی A54 برای علاقهمندان به یک گوشی گیمینگ میانرده با سخت‌افزار قدرتمند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Motorola Edge 20 Pro 5G (12GB/256GB)
گوشی موتورولا اج ۲۰ پرو 5جی

قیمت: حدود 17 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی موتورولا Edge 20 Pro یک محصول میان‌رده در لباس پرچم‌دار بوده و به نمایشگری ۶.۷ اینچی اولد با وضوح 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده و تراکم پیکسلی آن برابر 385 پیکسل در هر اینچ است.

در بخش دوربین هم با یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی واید روبرو هستیم که با سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز به لنز پریسکوپی همراه شده و با توانایی زوم اپتیکال 5 برابر تصاویر واضحی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید هم مجموعه دروبین‌های سه‌گانه این گوشی هوشمند را همراهی می‌کند. علاوه بر این دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 8K را داشته و سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی هم قادر به ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K است.

در بخش سخت‌افزاری هم گوشی موتورولا Edge 20 Pro به تراشه اسنپدراگون 870 5G مجهز شده که علاوه بر عملکرد بسیار خوب یکی از بهترین گوشی جهان در بازی‌های سنگین، از شبکه‌ 5G هم پشتیبانی می‌کند و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین موتورولا یک باتری 4500 میلی‌آمپر‌ ساعتی را به همراه یک شارژر 30 وات برای گوشی هوشمند خود در نظر گرفته است.

در نهایت باید گفت که با یکی از پرارزش‌ترین و بهترین گوشی های حال حاضر بازار ایران روبرو هستیم که از همه جهات یک محصول همه چیز تمام بوده و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی باشد که یک گوشی خوب خاص با برند خاص و مشخصات رده بالا می‌خواهند.

علاقه‌مندان به برند سامسونگ می‌توانند در این بازه قیمتی گوشی گلکسی A73 را مد نظر داشته باشند.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Samsung Galaxy S21 FE 5G (8GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اف ای 5جی

قیمت: حدود 19 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

سری FE گوشی‌های هوشمند سامسونگ با توجه به بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و قدرتمند و البته قیمتی ارزان‌تر به نسبت پرچم‌داران این شرکت، طرفداران بسیاری زیادی داشته و توانسته‌اند عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را به‌نمایش بگذارند.

گوشی گلکسی S21 FE 5G سامسونگ یک محصول خوش‌دست با پشتیبانی از فناوری 5G، ساخته شده با بدنه پلاستیکی و فریم آلومینیومی بوده که نمایشگر تمام صفحه آن جلوه ویژه‌ای را به این مدل بخشیده است.

اندازه صفحه نمایش S21 FE 5G برابر 6.4 اینچ بوده و در بالای آن حفره دوربین سلفی دیده می‌شود. در بخش دوربین هم این محصول به یک سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده که در کنار یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو بر روی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته‌اند. با در دست گرفتن گوشی می‌توان گفت که گویی پرچم‌داران قدیمی سامسونگ را در کف خود دارید.

دوربین سلفی این محصول دارای حسگر 32 مگاپیکسلی بوده و این دوربین‌ها قادر به ضبط ویدیوی 4K هستند. تراشه اگزینوس 2100، بلوتوث 5.1، نسخه 12 سیستم عامل اندروید و باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌‌های کلیدی این بهترین گوشی قدرتمند هستند که موجب شده این گوشی خوب از پس اجرای بیشتر بازی‌ها و نرمافزارها برآید.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Xiaomi 12 (8GB/256GB)
گوشی شیائومی 12

قیمت: حدود 21 میلیون تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

شیائومی ۱۲ یکی از جذاب‌ترین و بهترین گوشی های شیائومی است که به تازگی وارد بازار شده است. Xiaomi 12 به عنوان یکی از موبایل های برتر شیائومی به یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است که یک حسگر اثر انگشت در زیر آن قرار گرفته و لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد. بنابراین می‌توان از این گوشی در هر شرایطی برای گیمینگ استفاده کرد و بابت لیز خوردن و افتادن گوشی نگران نبود.

این نمایشگر روشنایی ۱۱۰۰ نیت را ارائه کرده و از Dolby Vision و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که به واسطه آن‌ها می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد. با این مشخصات می توان از شیائومی 12 برای تماشای محتوای تصویری حتی در زیر نور آفتاب استفاده کرد.

جدیدترین گوشی های شیائومی در سال 2023 از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد که در حال حاضر یکی از توانمندترین تراشه های اندرویدی نیز هست. این تراشه را ۸ یا ۱۲ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 همراهی می‌کنند تا شیائومی 12 از پس اجرای هر بازی یا برنامه‌ای برآید.

بر روی قاب پشتی این گوشی جدید شیائومی 2023 سه دوربین قرار گرفته که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو با لنز ۵۰ میلی‌متری می‌شود. اما در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی باکیفیت ۳۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری قرار گرفته که کیفیت بسیار عالی دارد. شیائومی 12 با دوربین های عالی خود یک گزینه مناسب برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی محسوب می‌شود.

بلندگوهای استریو شیائومی 12 از برند Harman/Kardon بوده که صدای فراگیری را ایجاد کرده تا بتوان روی گوشی برای تماشای ویدیو و گیمینگ حساب ویژه‌ای باز کرد. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی 13 شما را ناامید نخواهد کرد و شارژر با توان ۶۷ واتی در عرض تنها ۳۹ دقیقه باتری را شارژ می‌کند.

اما برخلاف دیگر گوشی‌های شیائومی، گوشی Xiaomi 12 می‌تواند از شارژ پرسرعت بی‌سیم نیز پشتیبانی کند و با توان ۵۰ وات در عرض تنها ۵۳ دقیقه به شارژ کامل برسد. سرعتی که بسیاری از گوشی‌های بازار حتی با شارژ سیمی هم قادر به ارائه آن نیستند.

در انتهای این بخش از راهنمای خرید گوشی اگر موفق به تهیه این گوشی نشدید، می‌توانید در این محدوده قیمتی به دنبال گوشی شیائومی بلک شارک 5 باشید.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Xiaomi Poco F4 GT (12GB/256GB)
گوشی شیائومی پوکو اف 4 جی تی

قیمت: حدود 23 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی پوکو F4 GT یکی از بهترین گوشی های دنیا محسوب می‌شود که از یک نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است تا خوره های بازی روی این گوشی حساب ویژه‌ای باز کنند. پشت و روی بدنه این موبایل های برتر شیائومی از جنس شیشه بوده که جاذب اثر انگشت است. محافظت از نمایشگر دستگاه را گوریلا گلس ویکتوس بر عهده دارد و طراحی آن حس و حال گیمینگ را به کاربر منتقل می‌کند.

در ادامه راهنمای خرید گوشی به بخش دوربین گوشی پوکو F4 GT می‌پردازیم که شامل دوربین اصلی عریض 64 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو است. شیائومی برای دوربین سلفی یکی از برترین گوشی های 2023 شیائومی از یک سنسور 20 مگاپیکسلی عریض استفاده کرده است. این یعنی با یک دستگاه همه فن حریف طرف هستیم که علاوه بر گیمینگ از قابلیت های بالایی در فیلم برداری و عکاسی برخوردار است.

گوشی پوکو F4 GT در بخش پردازشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده و یکی از قدرتمندترین چیپست‌ها در اجرای بازی ها و برنامه‌های سنگین است. همچنین شاهد یک باتری قدرتمند 4700 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع 120 وات هستیم که به لطف تراشه کم مصرف گوشی به این زودی‌ها خالی نخواهد شد.

بنا بر ادعای شیائومی شارژر سریع این گوشی مدل بالا قادر است تا باتری آن را تنها در عرض 17 دقیقه تا 100 درصد شارژ کند. با توجه به قیمت گوشی پوکو اف ۴ جی تی می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 دانست که در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار ظاهر شده است.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Motorola Edge 30 Pro (12GB/256GB)
گوشی موتورولا اج 30 پرو

قیمت: حدود 26 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

موتورولا این اواخر گوشی‌های قاتل پرچم‌دار با قیمت بسیار مناسب را روانه بازار کرده است. موتورولا اج 30 پرو جدیدترین دستگاه این شرکت محسوب می‌شود که هر کاربری را از داشتن گوشی پرچم‌دار بی نیاز می‌کند.

این گوشی با ابعاد جمع و جور و وزن سبک خود دستگاه خوش دستی محسوب می‌شود. موتورولا گوشی پرچم‌دار خود را با شیشه گوریلا گلس پوشانده که می‌تواند اثر انگشت را به خود جذب کند.

نمایشگر اولد با نرخ نوسازی 144 هرتز، گوشی موتورولا Edge 30 Pro را به گزینه بسیار مناسبی برای گیمرها تبدیل کرده است. همچنین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 این گوشی از پس اجرای هر بازی برآمده و به لطف فناوری ساخت 4 نانومتری شاهد کاهش دمای گوشی در هنگام اجرای بازی هستیم.

موتورولا در زمینه دوربین برای گوشی خود سنگ تمام گذاشته و از سنسورهای قدرتمندی استفاده کرده تا Edge 30 Pro را به گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل کند.

پشتیبانی از آخرین نسل شبکه‌های ارتباطی نظیر 5G، گوشی موتورولا Edge 30 Pro را در زمره پرچم‌داران بازار قرار داده است. باتری 4800 میلی آمپر ساعتی با شارژر 68 واتی در عرض 35 دقیقه شارژ شده و تا یک روز دوام می‌آورد. اگر به دنبال یک پرچم‌دار همه چیز تمام با قیمت مناسب می‌گردید، به سراغ Edge 30 Pro بروید.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Xiaomi 12T Pro (8GB/256GB)
گوشی شیائومی 12 تی پرو

قیمت: حدود 32 میلیون تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

در میان‌ گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار شیائومی، شاهد رونمایی از گوشی‌های هوشمندی هستیم که به نسبت پرچم‌داران قیمت ارزان‌تری داشته اما امکانات آنها در حد و اندازه گوشی‌های پرچم‌دار است.

گوشی شیائومی 12T Pro را می‌توان بهترین گوشی پرچم‌دار با قیمت مناسب دانست که از یک نمایشگر AMOLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است.

پشت و روی بدنه گوشی خوب از جنش شیشه بوده و محافظت از نمایشگر دستگاه را فریم پلاستیکی به همراه محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس بر عهده دارد. در بخش دوربین نیز گوشی شیائومی 12T Pro از دوربین اصلی عریض 200 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برد. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی مدل بالا از یک سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

در بخش پردازشی، شیائومی 12T Pro از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می‌برد. همچنین شاهد یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع قدرتمند 120 وات هستیم.

در انتهای این بخش از راهنمای خرید گوشی اگر موفق به تهیه این گوشی نشدید، می‌توانید در این محدوده قیمتی به دنبال گوشی شیائومی بلک شارک 5 باشید.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Xiaomi 12 Pro (12GB/256GB)
گوشی شیائومی 12 پرو

قیمت: حدود 33 میلیون تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی شیائومی 12 پرو یکی از بالاترین گوشی جهان و بهترین گوشی های این شرکت است که در حال حاضر قدرتمندترین گوشی برند شیائومی است که می‌تواند با مدل‌هایی مثل آیفون ۱۳ پرو و گلکسی اس ۲۲ اولترا رقابت کند. قاب پشتی این موبایل های برتر شیائومی از شیشه و قاب جلویی آن هم با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO AMOLED بر روی قاب جلویی آن قرار گرفته که نرخ تازه سازسی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. این نمایشگر با توان ۱۵۰۰ نیت، یکی از روشن‌ترین نمایشگرهای موبایل در جهان است و به لطف پشتیبانی از Dolby Vision و +HDR10 می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را به تصویر بکشد.

در زیر قاب این گوشی چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حضور دارد که با فناوری ۴ نانومتری هم در مصرف انرژی فوق‌العاده بوده و هم عملکرد شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند.

اکثر مشخصات این گوشی خوب شیائومی شبیه به نسخه معمولی شیائومی ۱۲ است. این شامل دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۴ میلی‌متری واید و لرزشگیر اپتیکال، اسپیکرهای استریو با برند Harman Kardon، اندروید 13 گوگل، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ می‌شود.

بر روی قاب پشتی یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۱۵ درجه‌ای در کنار سنسور دوربین اصلی این گوشی مدل بالا قرار گرفته‌اند.

در انتهای راهنمای خرید گوشی شیائومی جدید ۲۰۲3 باید بگوییم که باتری این گوشی نیز ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و می‌تواند به لطف فناوری شارژ ۱۲۰ واتی در عرض تنها ۱۸ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصد برسد. این باتری همچنین از فناوری شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند گوشی را در عرض ۴۲ دقیقه شارژ کند.

همچنین گوشی گوگل پیکسل 6 هم در این بازه قیمتی یکی از بالاترین گوشی دنیا محسوب شده و با امکانات و قابلیت‌های جذاب نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Apple iPhone 13 (4GB/256GB)
گوشی اپل آیفون 13

قیمت: حدود 52 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

آیفون 13 یکی از بهترین گوشی های اپل و آخرین پرچم‌دار این شرکت بوده که با چند ویژگی جدید و دوربین دوگانه روانه بازار شده است. نمایشگر آیفون 13 به پنل 6.1 اینچی Super Retina مجهز ‌شده تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر ارائه کند. نمایشگر 6.1 اینچی گوشی وضوح بسیار بالایی دارد و تراکم پیکسلی آن حدود 460 پیکسل در هر اینچ مربع بوده و امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی مهیا است.

با توجه به فناوری‌های مورد استفاده، در ادامه مقاله راهنمای خرید گوشی باید گفت که روکش سرامیکی نمایشگر بهترین گوشی آیفون، انقلابی در محافظت از نمایشگرها به حساب می‌آید. اتصال به شبکه 5G و تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

از نظر سخت‌‌افزاری هم بهترین گوشی های آیفون از تراشه جدید A15 بهره می‌برد تا بتواند علاوه بر پردازش‌های معمولی، از کارهای سطح بالا مانند قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی نیز پشتیبانی کند.

در بخش عکاسی نیز با کیفیت بسیار بالای محصولات سری آیفون 13 روبرو هستیم. آیفون 13 محصولی کامل و مناسب بوده و بهترین گوشی اپل برای بازی محسوب می‌شود که می‎تواند گزینه‎ای جالب توجه برای علاقه‎ مندان به برند اپل مطرح شود؛ دستگاهی که تجربه کاربر از دنیای گوشی‎ های iOS را متحول کرده و می‎ تواند بسیار قدرتمند و کارآمد باشد.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra 5G (12GB/256GB)
گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا 5جی

قیمت: حدود 56 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گلکسی S23 Ultra بهترین موبایل جهان در سیستم عامل اندروید محسوب شده که با اتکا به تراشه‌ قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2، نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ و سریع، میزان کافی حافظه رم و باتری قدرتمند عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد.

کهکشانی جدید سامسونگ تفاوت ظاهری اندکی با نسل قبل دارد، اما در عوض حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید کره‌ای‌ها بهره می‌گیرد و قدرت پردازشی‌ خود را از نسخه‌ اورکلاک‌شده‌ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تامین می‌کند و آمده تا قواعد بازی را تغییر دهد.

نمایشگر این گوشی تراکم عالی ۵۰۰ پیکسل‌ بر اینچ را به نمایش می‌گذارد و با روشنایی خیره کننده خود کاربران را در زیر نور آفتاب تنها نمی‌گذارد. سامسونگ پنل‌های شیشه‌ای جلو و پشت گوشی را به گوریلا گلس ویکتوس ۲ ارتقا داده‌ تا در مقابل ضربات مقاوم باشد. همچنین این گوشی گواهی IP68 را کسب کرده و بنابراین نگرانی بابت افتادن گوشی درون آب نداشته باشید.

همچنین داشتن یکی از بهترین ترکیب دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، قلم استایلوس با تأخیر بسیار کم و کیفیت ساخت عالی از قابلیت‌های دیگر بهترین گوشی مخصوص بازی سامسونگ است.

خفن ترین گوشی دنیا، یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد که با فناوری ساخت ۴ نانومتری ساخته شده است. پردازنده قدرتمند این گوشی از پس اجرای هر بازی برمی‌آید. گلکسی اس ۲۳ اولترا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند، در بهترین حالت با استفاده از شارژ سیمی ۴۵ وات به حدود یک‌ساعت زمان نیاز دارد.

دوربین اصلیبالاترین گوشی سامسونگ از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی HP2 سامسونگ استفاده می‌کند که عملکرد فوق‌العاده‌ای را هنگام عکاسی در شب از خود نشان داده است. به صورت خلاصه باید گفت که گلکسی S23 اولترا یک گوشی همه چیز تمام است که تنها عیب آن در قیمت بالای گوشی خلاصه می‌شود.

در انتهای این بخش از راهنمای خرید گوشی به صورت خلاصه باید گفت که گلکسی S23 اولترا یک گوشی همه چیز تمام است که تنها عیب آن در قیمت بالای گوشی خلاصه می‌شود.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

گوشی Apple iPhone 13 Pro Max (6GB/256GB)
گوشی اپل آیفون 13 پرومکس

قیمت: حدود 78 میلیون تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

آیفون 13 پرو مکس بدون شک بهترین گوشی اپل، پیشرفته ترین و قدرتمند‌ترین عضو خانواده سری 13 محسوب می‌شود. بهترین گوشی آیفون از نظر باتری از منظر طراحی تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشته و تنها این بار اپل از ناچ با عرض کمتری نسبت به نسل قبلی روانه بازار شده است.

بدنه این گوشی به لطف استفاده از روکش سرامیکی مقاوم تر شده و مقاومت این گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مثال زدنی است. آیفون 13 پرو مکس به عنوان بهترین گوشی دنیا از نظر پردازنده به نمایشگری 6.7 اینچی با رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل مجهز شده و توانایی ارائه نرخ بروزرسانی متغیر تا 120 هرتز را دارد که بدون شک می‌تواند نمایش روان‌تر و به مراتب با‌کیفیت‌تری نسبت نسل‌های قبلی ارائه دهد.

این نمایشگر توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1200 نیت دارد که همین امر سبب می شود تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوبی را از آن شاهد باشیم.

یکی از این پیشرفت‌های مهم افزایش ۷۰ درصدی طول عمر باتری درمقایسه‌با نسل های قبلی است که به‌لطف تراشه‌ بهینه و فناوری ProMotion ممکن شده است. همچنین، نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی حالا پویا شده و براساس گفته‌های اپل، آیفون ۱۳ پرو می‌تواند نرخ نوسازی را به‌صورت هوشمند بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد.

در انتهای مطلب راهنمای خرید گوشی اپل باید گفت که در پنل پشتی بهترین گوشی اپل سه سنسور 12 مگاپیکسلی به همراه یک سنسور LIDAR با همان طراحی آیفون 12 پرو مکس قرار گرفته‌اند تا تصاویری با کیفیت را حتی در تاریکی شب ثبت کنند. گوشی پرچم دار اپل به لطف دوربین و فناوری های جدید در کنار تراشه قدرتمند خود به گزینه ای مناسب برای تهیه فیلم های سینمایی تبدیل شده است. پردازنده A15 هم این‌بار قوی تر و قدرتمندتر از همیشه با شش هسته پردازشی این پرچم‌دار را همراهی می‌کند.

بهترین گوشی های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (خرداد 1402)

در انتها اگر در لیست بالا به پاسخ سوالات خود نرسیدید، می‌توانید آنها را در بخش نظرات مطرح کرده و از مشاوره رایگان متخصصان شهر سخت افزار استفاده نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت