صندلی هواپیمای قابل تطبیق پذیرای مسافران با ویلچر


صندلی هواپیمای قابل تطبیق پذیرای مسافران با ویلچر

برای کاربران ویلچر، سفر هوایی می تواند تجربه ای دست و پا گیر و خسته کننده باشد. اینجاست که نوع جدیدی از صندلی های هواپیما طراحی شده است، زیرا به مسافران اجازه می دهد در طول پرواز روی صندلی چرخدار خود بمانند.به گزارش سیناپرس، به طور معمول، کاربران...

برای کاربران ویلچر، سفر هوایی می تواند تجربه ای دست و پا گیر و خسته کننده باشد. اینجاست که نوع جدیدی از صندلی های هواپیما طراحی شده است، زیرا به مسافران اجازه می دهد در طول پرواز روی صندلی چرخدار خود بمانند.

به گزارش سیناپرس، به طور معمول، کاربران ویلچر باید ویلچر خود را به عنوان چمدان به بخش بار تحویل دهند، به این امید که در طول مسیر گم نشوند یا آسیب نبینند. سپس از یک ویلچر کوچکتر در فرودگاه برای سوار شدن به هواپیما و رفتن به صندلی تعیین شده خود استفاده می کنند. بسته به میزان تحرک فرد، ممکن است متعاقباً مجبور شود آنها را از آن ویلچر بلند کرده و روی صندلی قرار دهند، در حالی که وقتی هواپیما به مقصد می ‌رسد، کل فرآیند به صورت معکوس تکرار می ‌شود.

بدیهی است که اگر چنین مسافرانی بتوانند از ابتدا تا انتها روی صندلی چرخدار خود بمانند، کار بسیار آسان تر خواهد بود. کنسرسیوم بریتانیایی Air4All نوع جدیدی از صندلی هواپیما را با در نظر گرفتن این موضوع طراحی کرده است و اکنون برای استفاده در دنیای واقعی با مشارکت شرکت دلتا مستقر در آتلانتا در حال توسعه این طرح است.

هنگامی که یک کاربر ویلچر به آن نیازی نداشته باشد، صندلی مانند سایر صندلی ها به نظر می رسد و عمل می کند. این یک قابلیت مهم است، زیرا به این معنی است که ایرلاین درآمد خود را از دست نمی دهد، زیرا مجبور است هر زمان که ویژگی های خاص آن مورد نیاز نباشد، آن را خالی بگذارد. علاوه بر این، سیستم صندلی موجود هواپیما به هیچ وجه نیازی به تغییر مکانیکی ندارد تا بتواند آن را در خود جای دهد.

زمانی که صندلی مخصوص توسط یک کاربر ویلچر مورد نیاز است، تکیه گاه آن به سرعت برداشته می شود، بالشتک صندلی آن به عقب یا بالا جمع می شود تا در ناحیه ای که قبلاً توسط تکیه گاه اشغال شده بود بنشیند، سپس ویلچر به سادگی در فضای باز قرار می گیرد. در نهایت، قلاب‌های روکش لاستیکی که در کف فرو رفته‌ اند، به سمت بالا کشیده شده و به چرخ‌های ویلچر بسته می ‌شوند تا در طول پرواز آن را محکم نگه دارند.

به گزارش سیناپرس، نمونه اولیه عملکردی این صندلی در اوایل ماه جاری در نمایشگاه هواپیماهای داخلی در هامبورگ آلمان رونمایی و به نمایش گذاشته شد. در حال حاضر این محصول در مراحل طراحی نهایی است و پس از آزمایش و صدور گواهینامه به خطوط هوایی وارد خواهد شد.

مترجم:مهدی فلاحی پناه

منابع: Delta TechOps، Air4All

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا