انجمن علمی امامت با استقبال پژوهشگران حوزوی تشکیل شد


انجمن علمی امامت با استقبال پژوهشگران حوزوی تشکیل شد

قم- مدیر بنیاد امامت از راه اندازی و تشکیل انجمن تخصصی علمی امامت در حوزه علمیه با استقبال اساتید و پژوهشگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی عصر شنبه در نخستین مجمع علمی امامت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در عرصه امامت عقب ماندگی‌های بسیاری داریم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ۱۵ سال قبل ایجاد رشته امامت در سطح سه به حوزه علمیه پیشنهاد شد که تعداد اساتید این رشته به اندازه انگشتان دست نبوده است.

حجت الاسلام سبحانی افرود: امروز خوشبختانه نه تنها در سطح سه حوزه بلکه دوره‌های مختلفی در سطح چهار و به صورت گرایش بندی داریم و شاهد حضور اساتید و محققان جوان در این رشته هستیم.

وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی کارکرد متفاوتی با مؤسسات علمی دارند افزود: انجمن‌های علمی قرار است ارتباط بین مؤسسات را برقرار و هم افزایی ایجاد کنند که این خلأ در حوزه علمیه قم و شهرستان‌ها وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: فعالیت انجمن‌های علمی آزاد و مبتنی بر مجمع عمومی است و کلیه فعالیت‌ها به صورت افتخاری و خارج از برنامه‌های رسمی حوزه است.

وی ابراز داشت: انجمن‌هایی موفق هستند که افراد حاضر در هیئت مدیره و مجمع عمومی از انگیزه لازم برای کار افتخاری برخوردار باشند.

حجت الاسلام سبحانی تاکید کرد: تنها انجمن‌هایی فعال و اثر گذار هستند که افراد حاضر در هیئت مدیر و مجمع عمومی فعال باشند با نگاه تخصصی فعالیت‌های اثر بخشی داشته باشند و امروز نیز انجمن‌های علمی مختلفی وجود دارند که فعالیت لازم را ندارند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز افتخار آن را داریم که انجمن علمی امامت با حضور قابل توجه اعضا تشکیل می‌شود و اعضای مجمع عمومی در حقیقت رکن انجمن هستند و هیئت مدیره در حقیقت نمایندگان آنان به شمار می‌روند و همگان در این راستا مسئولیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان