جای انجمن امامت در میان سایر انجمن های علمی حوزه علمیه خالی بود


جای انجمن امامت در میان سایر انجمن های علمی حوزه علمیه خالی بود

قم- مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه گفت: یکی از شاخص های تحول علوم ایجاد انجمن های تخصصی است و جای انجمن امامت در میان سایر انجمن های علمی حوزه خالی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری عصر شنبه در نخستین مجمع علمی امامت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جای انجمن امامت در میان سایر انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم خالی بود و تلاش‌های علمی بزرگی در این رشته صورت گرفته است و اساتید، طلاب و پژوهشگران بسیاری در این عرصه فعالیت دارند که تأسیس این انجمن می‌تواند در راستای هم افزایی و افزایش این برنامه‌ها کمک کند.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه گفت: امید است که این انجمن علمی جایگاه خود را به دست آورد و برکات این انجمن علمی برای دنیای اسلام و مکتب تشییع روزافزون باشد.

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های پیشرفت علم، تعامل و ارتباط علوم مختلف و زایش‌های علمی جدید است.

حجت الاسلام هاجری ادامه داد: وقتی علم در رشته‌ای رشد پیدا می‌کند موجب می‌شود دانشمندان جدید و دانش نو ظهور و بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز مرزهای دانش و علوم، توسعه یافته و گسترده شده است افزود: امروز یک نفر نمی‌تواند به تمامی علوم تسلط داشته باشد و تخصصی شدن علوم از جمله شاخص‌های توسعه علم است.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه تصریح کرد: تحول علوم دستوری نیست و با گذشت زمان دانش بشری نیز افزایش می‌یابد و وقتی علم گسترش می‌یابد در حقیقت همان تحول علم رخ داده است.

وی ادامه داد اگر حوزه‌های علمیه و نظام فرهنگی به دنبال ایجاد تحول در علوم انسانی و اسلامی است باید از تأسیس رشته‌های تخصصی علوم این حوزه استقبال کند که در این صورت خود به خود شاهد تحول علوم خواهیم بود.

حجت الاسلام هاجری ابراز داشت: حوزه علمیه باید فاصله این مراحل را کاهش دهد و در سال ۸۲ اولین انجمن علمی تشکیل یافته است و هنوز به سمت تأسیس انجمن‌ها و رشته‌های تخصصی جدید نرفته ایم و در حد علوم پایه مانده ایم و جریان سازی صورت نگرفته است، چرا که تنها در کلیات مانده ایم و وارد جزئیات نشده ایم.

وی با بیان اینکه اگر تأسیس انجمن‌های علمی دنبال شود سرعت تحول علم در آن رشته‌ها نیز افزایش می‌یابد افزود: در دانشگاه‌ها بیش از ۶۰۰ انجمن تخصصی داریم که این آمار در حوزه علمیه قم بیش از ۲۰ انجمن است که امیدواریم با حضور دانش پژوهان و اساتید به زودی شاهد راه اندازی انجمن‌های علمی مختلف باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس