رازگشایی تلسکوپ فضایی جیمز وب از سال‌های آغازین جهان هستی با کشف 717 کهکشان باستانی


رازگشایی تلسکوپ فضایی جیمز وب از سال‌های آغازین جهان هستی با کشف 717 کهکشان باستانی

تلسکوپ فضایی جیمز وب یک تصویر زمینه ژرف دیگر از فضا را به نمایش گذاشته که در آن صدها کهکشان باستانی به چشم می‌خورند. همه این کهکشان‌ها در سال‌های آغازین هستی به وجود آمده‌اند. کشف این تعداد کهکشان پیر توسط جیمز وب، پیشرفت بزرگی برای آگاهی از...

تلسکوپ فضایی جیمز وب یک تصویر زمینه ژرف دیگر از فضا را به نمایش گذاشته که در آن صدها کهکشان باستانی به چشم می‌خورند. همه این کهکشان‌ها در سال‌های آغازین هستی به وجود آمده‌اند. کشف این تعداد کهکشان پیر توسط جیمز وب، پیشرفت بزرگی برای آگاهی از نحوه تشکیل اجرام پیچیده فضایی به شمار می‌آید. با ادامه خبر در شهر سخت افزار همراه باشید.

بشر قبل از تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق نشده بود بیشتر از چند کهشکان باستانی کشف نماید و اکنون وب با ابزارهای قدرتمند خود، تصویر زمینه ژرف جدیدی را به ثبت رسانده که چند صد کهکشان قدیمی در آن قابل مشاهده هستند. 93 درصد این کهکشان‌ها تاکنون کشف نشده بودند.

در همین رابطه بخوانید:

- تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب ؛ این شش کهکشان نباید وجود داشته باشند
- تلسکوپ فضایی جیمز وب قدیمی‌ترین ابر سیاه چاله هستی را با جرم 10 میلیون برابر خورشید کشف کرد

تصویر زمینه ژرف جدید جیمز وب

از 600 میلیون سال بعد از بیگ بنگ، این کهکشان‌ها با ساختار پیچیده در کهکشان پراکنده شده‌اند. تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویر جدید را در طول ماه‌ها رصد دو برش بسیار کوچک فضا به ثبت رسانده و توانسته بیشتر از 700 کهکشان باستانی کشف نماید. حال بشر دید بهتری از دید جهان هستی در سال‌های ابتدایی تشکیل آن دارد.

اگر جهان را یک فیلم دو ساعته در نظر بگیریم، تصاویر ثبت شده توسط جیمز وب، 5 دقیقه ابتدایی آن را به نمایش گذاشته‌اند. این کهکشان‌های بسیار جوان در آن زمان، مراحل ابتدایی گذر هستی از سادگی به پیچیدگی را طی می‌کنند و کشف آن‌ها دید بهتری از نحوه تشکیل ساختارها و عناصر پیچیده جهان کنونی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

رازگشایی تلسکوپ فضایی جیمز وب از سال‌های آغازین جهان هستی با کشف 717 کهکشان باستانی

در تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب از آنچه به 5 دقیقه ابتدایی هستی تشبیه شده، می‌توان جهان هستی را از 370 تا 650 میلیون سال بعد از بیگ بنگ دید. قبل از این، کهکشان‌های باستانی تنها مانند لکه‌های نور برای بشر قابل دیدن بودند، اما جیمز وب توانسته ساختارها و کلاسترهای ساخت ستاره را نیز در برخی از آن‌ها آشکار نماید.

این قسمت‌های آسمان قبل از این توسط تلسکوپ فضایی هابل، رصدخانه Chandra X-Ray و اسپیتزر مورد مطالعه قرار گرفته بودند. با این وجود، 93 درصد از کهکشان‌های مشاهده شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب پیش از این توسط بشر دیده نشده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر