پیش بینی قیمت طلا برای هفته پیش رو / اخبار مثبت سیاسی طلا را ارزان می کند؟


پیش بینی قیمت طلا برای هفته پیش رو / اخبار مثبت سیاسی طلا را ارزان می کند؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا و سکه همچنان در رکودی که از دو هفته پیش آغاز و در هفته گذشته تشدید شد قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار کرد: در اولین روز کاری هفته قیمت انس جهانی طلا ۱۴ دلار افزایش یافت همچنین بازارهای داخلی نیز امروز تا حدودی افزایش قیمت نسب به کاهش چشمگیر هفته گذشته داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در بازارهای داخلی قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵ هزار تومان، سکه تمام ۵۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی درباره علت افزایش قیمت ها در بازار گفت: بخشی از این افزایش، به دلیل رشد قیمت انس جهانی و بخشی دیگر به نوسانات قیمت ارز بود اما بازار طلا و سکه همچنان در رکودی که از دو هفته پیش آغاز و در هفته گذشته تشدید شد قرار دارد .

بذرافشان با بیان اینکه شرایط بازار در وضعیت خوبی قرار دارد، خاطر نشان کرد: به اعتقاد من در این هفته نباید کاهش یا افزایش خاصی داشته باشیم و پیش بینی این است که حدود ۲ تا ۵ درصد نوسان افزایشی یا کاهشی داشته باشیم که طبیعی است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد باتوجه به این کاهش هفته گذشته چشمگیر بود به نظر نمی رسد که بازار به سمت قیمت های کاهشی بیشتر برود و نوسان در همین حدود خواهد بود.

بذرافشان درباره حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در هفته پیش نسبت به اوایل هفته حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت ول امروز حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش حباب سکه را در بازار داشتیم.

وی در پایان تاکید کرد: ممکن است در روزهای آینده اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی یا نوسانات بازار ارز تا حدودی بازار طلا و سکه را نیز تحت تاثیر قرار دهد اما انتظار نوسان شدید در بازار نمی رود و هموطنان می توانند خرید سکه و طلا را انجام دهند.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۲۹ هزار ۳۰۰ تومان شد. سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون ۵۵۰ هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون ۵۵۰ هزار تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است همچنین انس جهانی طلا امروز ۱۹۶۲ دلار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟