موزه مردم شناسی و باستان شناسی بیجار احداث می شود


موزه مردم شناسی و باستان شناسی بیجار احداث می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از احداث مجموعه موزه‌های مردم‌شناسی، باستانی و فرش بیجار در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، منصور مهرزاد اظهار داشت: حاشیه سد تلوار، تیمچه‌های بازار سنتی و موقعیت و وضعیت موجود قنات‌های شهر بیجار حکایت از یک گنجینه ارزشمند در حوزه گردشگری، جذب توریست‌های بین المللی، رونق و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت مجموعه موزه‌های مردم‌شناسی، باستانی و فرش بیجار آغاز شده است.

مهرزاد خاطرنشان کرد: این مجموعه موزه شامل موزه‌های فرش، نسخ خطی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی و ساختمان اداری در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در شهر بیجار احداث می‌شود.

وی افزود: در طرح احداث این مجموعه موزه، ۶ ساختمان در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع برای هریک از موزه‌های موجود در این مجموعه بر اساس ظرفیت خود تعریف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: قدمت بیش از ۷ هزار ساله بیجار و فرهنگ غنی مردمان این شهرستان نیازمند موزه باستان‌شناسی و موزه مردم‌شناسی است که این پروژه ابتدا با ساخت موزه فرش بیجار آغاز شده است.

مهرزاد افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای مجموعه موزه هزینه شده است که با ردیف اعتبارات موجود و سختی محل احداث، سرعت عملیات اجرایی به شدت کند است.

وی با تأکید بر پیگیری جذب اعتبار ویژه برای تسریع در روند اجرایی این مجموعه موزه، ادامه داد: وجود مجموعه موزه منطقه گروس موجب رونق این منطقه خواهد شد.

مهرزاد خاطرنشان کرد: وجود بازار سنتی، تیمچه‌های موجود در این مجموعه و قنات‌های بی‌نظیر بیجار از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه سرمایه گذا ری است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس