کانادا یک هواپیمای روس را مصادره و به اوکراین منتقل کرد


کانادا یک هواپیمای روس را مصادره و به اوکراین منتقل کرد

رکنا: نخست وزیر کانادا روز شنبه در کنفرانس خبری در کی‌یف خبر داد که این کشور یک هواپیمای باری روس را که در کانادا فرود آمده بود مصادره کرده و روند انتقال آن به اوکراین را آغاز کرده است.

به گزارش رکنا، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا از مصادره یک هواپیمای روسی و انتقال آن به کی‌یف خبر داد.

وی که این سخنان را در جریان کنفرانس خبری در کی‌یف و در کنار «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مطرح می‌کرد، گفت: «کانادا سال گذشته یک هواپیمای باربری روسی از نوع آنتونوف را که در کانادا فرود آمده بود مصادره کرده و عملیات انتقال این هواپیما به اوکراین را آغاز کرده است».

نخست‌وزیر کانادا در یک سفر از پیش اعلام نشده، امروز (شنبه) وارد «کی‌یف» پایتخت اوکراین شده است.

کانادا به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود که از ابتدای جنگ اوکراین در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه اقتصادی و نظامی و تشدید فشارها علیه روسیه است و اخیراً اوایل اردیبهشت ماه، وزارت دفاع این کشور در یک بیانیه اعلام کرد که بسته کمک نظامی به ارزش ۳۹ میلیون دلار کانادا (۳۱ میلیون دلار آمریکا) در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

ترودو به همراه «کریستیا فریلند» وزیر امور دارایی کانادا وارد کی‌یف شده است و آن‌طور که روزنامه «گلوب اند میل» گزارش کرده است، هیأت کانادایی قرار است یک روز در اوکراین بمانند.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر کانادا قصد دارد در این سفر با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کند و ظاهراً مذاکرات بر حمایت اتاوا از کی‌یف و نقش کانادا در بازسازی اوکراین متمرکز خواهد بود.

این دومین سفر ترودو به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی محسوب می‌شود و اولین بار در ماه می ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرده بود.

نخست‌وزیر کانادا اواخر اردیبهشت ماه امسال بعد از دیدار با رئیس‌‍جمهور اوکراین در حاشیه نشست «گروه 7» در ژاپن، بر ادامه کمک‌های تسلیحاتی و مالی اتاوا از کی‌یف تأکید کرد.

فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟