تداوم محافل انس و معرفت در مدینه/انس با قرآن ره آورد سفر حج


تداوم محافل انس و معرفت در مدینه/انس با قرآن ره آورد سفر حج

محافل انس و معرفت در مدینه منوره همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در هتل های مختلف زائران ایرانی در شهر پیامبر در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» در محفل انس و معرفت شب گذشته در جمع زائران استان های فارس و لرستان درهتل حیاه الماسی مدینه بر لزوم بهره مندی از فضای معنوی شهر پیامبر و انس با قرآن درسفرحج تاکید کرد.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 45 سوره احزاب "یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَ مُبَشِّرًا وَ نَذِیرًا- ای پیامبر (گرامی) ما تو را به رسالت فرستادیم تا (بر نیک و بد خلق) گواه باشی و (خوبان را به رحمت الهی) مژده دهی و (بدان را از عذاب خدا) بترسانی" اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) بر اعمال ما شاهد و گواه است و عمل او نیز حجّت بر مردم و الگویى براى آنان است.


وی افزود: رسول اکرم زنده و پیام آور رحمت است و مى‌تواند بشارت دهد و مردم را از امور غیر اخلاقی باز می‌دارد.


حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خداوند ، پیامبر و اهل بیت انس با قرآن را دوست دارند، خطاب به حاضران گفت: دراین سفر معنوی نسبت به تلاوت آیات قرآن مداومت داشته باشید و آن را بعنوان ره آورد سفر در بازگشت به کشور هم حفظ کنید.


وی به زائران توصیه کرد که در هنگام ورود به مسجدالحرام آیه "وَ قُل رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا" و در هنگام خروج از مسجد آیه "رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّار" را بخوانند و از فضای معنوی مکه و مدینه بهره برده و تحول در خود ایجاد کنند.


در این مراسم، یکی از قاریان کشورمان آیاتی از کلام الله مجید را با نوایی دلنشین تلاوت کرد و سپس حاج عباس حیدرزاده ذاکر اهل بیت به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت که با استقبال دل‌های آماده زائران حرم نبوی(ص) مواجه شد.


بیست و دومین محفل انس و معرفت در مدینه النبی با دعای خیر و سلام به پیامبر رحمت و فرزندان آن حضرت به پایان رسید.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج