فروش 57‌هزار میلیاردی پلیمر آریاساسول در 2 ماه نخست امسال


شرکت پلیمر آریاساسول در دو ماه نخست امسال حدود ۳۵۰‌هزار تن محصول تولید کرده و ۵۷‌هزار میلیارد ریال فروش داشته است که با برنامه افزایش ‌درصد فروش صادراتی به‌‌‌صورت مستقیم در سال ۱۴۰۲، سود عملیاتی «آریا» امسال افزایش می‌‌‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، گزارش عملکرد فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۲ شرکت پلیمر آریاساسول نشان می‌دهد این شرکت در مقایسه با دوره‌‌‌های مشابه گذشته رشد خیره‌‌‌کننده‌‌‌ای در تولید و فروش داشته است.

شرکت پلیمر آریاساسول در هر دو ماه فروردین و اردیبهشت‌‌‌ ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موفق به افزایش میانگین تولید شده است. میانگین تولید در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به‌‌‌ترتیب برابر با ۱۵۹ و ۱۴۹‌هزار تن بوده، در حالی‌‌‌ که تولید فروردین‌‌‌ماه سال ۱۴۰۲ از میانگین تولید در دو سال گذشته به‌‌‌ترتیب ۱۸ و ۱۰‌درصد و تولید اردیبهشت‌‌‌ماه امسال از میانگین تولید در دو سال گذشته به‌‌‌ترتیب ۱۷ و ۹‌درصد بالاتر بوده است.

«آریا» در ماه فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به‌‌‌ترتیب ۱۷۵‌هزار تن و ۱۷۴‌هزار تن انواع محصول تولید کرده است که تولید فروردین‌‌‌ماه امسال نسبت به تولید فروردین‌‌‌ماه پارسال ۸‌درصد و نسبت به فروردین‌‌‌ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۹‌درصد افزایش داشته است. افزایش تولید اردیبهشت‌‌‌ امسال نسبت به اردیبهشت‌‌‌ پارسال ۶‌درصد و نسبت به اردیبهشت‌‌‌ ۱۴۰۰ معادل ۸‌درصد بوده است.

فروش 57‌هزار میلیاردی پلیمر آریاساسول در 2 ماه نخست امسال

شرکت پلیمر آریاساسول با فروش ۱۰۷‌هزار تن محصول در اردیبهشت‌‌‌ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به فروردینامسال افزایش ۲۱ درصدی فروش محصولات را محقق کرده است. فروش فروردین‌‌‌ امسال «آریا» با ۸۸‌هزار تن محصول نسبت به فروش فروردین‌‌‌ پارسال ۱۶‌درصد و فروش اردیبهشت‌‌‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲‌درصد افزایش داشته است.

در مجموع شرکت پلیمر آریاساسول در دو ماه ابتدایی امسال ۵۷‌هزار میلیارد ریال فروش داشته است؛ ۲۶‌هزار میلیارد ریال در فروردین‌‌‌ و ۳۱‌هزار میلیارد ریال در اردیبهشت محصول فروخته شده است.

ارزش فروش فروردین‌‌‌ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۲۵‌درصد و ارزش فروش اردیبهشت‌‌‌ماه امسال نسبت به اردیبهشت‌‌‌ پارسال ۸‌درصد افزایش داشته و مبلغ فروش اردیبهشت‌‌‌ماه نسبت به فروردین‌‌‌ امسال با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است.

میانگین مبلغ فروش در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به‌‌‌ترتیب برابر با ۲۲ و ۲۳‌هزار میلیارد ریال بوده که مبلغ فروش فروردین‌‌‌ماه سال ۱۴۰۲ از میانگین مبلغ فروش سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به‌‌‌ترتیب ۱۳ و ۱۸‌درصد بالاتر و مبلغ فروش اردیبهشت‌‌‌ماه ۱۴۰۲ از میانگین مبلغ فروش در دو سال گذشته یعنی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به‌‌‌ترتیب ۳۶ و ۴۱‌درصد بالاتر است.

محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در مجمع این شرکت که ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد، اعلام کرد در سال ۱۴۰۱ بخشی از فروش صادراتی شرکت به‌‌‌صورت مستقیم بوده و یکی از برنامه‌‌‌های سال ۱۴۰۲ افزایش ‌درصد فروش صادراتی به‌‌‌صورت مستقیم است که فروش صادراتی مستقیم از طریق شرکت، حاشیه سود بیشتری نسبت به فروش محصولات از طریق کارگزاری دارد.

بر اساس این گزارش، با رفع موانع و چالش‌‌‌های موجود در سال ۱۴۰۱ و بررسی عملکرد دو ماه اول «آریا» پیش‌بینی می‌شود که تولید و فروش شرکت در ماه‌‌‌های آینده با روند رو به‌‌‌ رشدی همراه باشد و میانگین مبلغ فروش سال ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد، همچنین با افزایش‌ درصد فروش صادراتی به‌‌‌صورت مستقیم از طریق شرکت، سود عملیاتی نیز افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس