به همین سادگی...


به همین سادگی...

دنیای اقتصاد : هنگامه قاضیانی بازیگر سینما و تلویزیون که بیش از دو دهه در این عرصه حضوری جدی و تاثیرگذار داشت، ناگهان تصمیم گرفت که از این حرفه خداحافظی کند.

به همین سادگی...

او که در فیلم‌های متعددی همچون «به همین سادگی»، «سعادت‌آباد»، «برف روی شیروانی داغ»، «من مادر هستم» و «برادرم خسرو» ایفای نقش کرده بود با انتشار پستی در صفحه شخصی خود نوشت: «برای اولین و آخرین‌بار خواهش دارم همه شما یک جمله زیبا برای خداحافظی به یادگار برایم بنویسید. برای همه شماهایی که با عشق بی‌شرط از نسل‌های متفاوت، سال‌ها کنارم ایستادند. بگذارید امشب در این حس غریب، اندوه را، برای یک شب هم که شده به ضیافت باشکوه زندگی دعوت کنیم. اولین فیلم «سایه روشن» بود، سال ۱۳۷۸ با سینما، شیدایی‌هایم راهش را پیدا کرد. چرا میگم حس غریب، چون در همان اولین فیلم که سعادت تجربه شاگردی کردن در حضور عزت‌الله‌خان انتظامی را داشتم در پلانی از فیلم به من گفتند: «دخترم حس تعریف‌کردنی نیست.»

دوستتان داشتم و دارم و خواهم داشت تا روزی که زمین را ترک کنم. خانم مهری شیرازی، استاد باوقار من، سینما را با شما آغاز کردم، بهتون قول دادم کم نگذارم و وفادار بمانم به مردم عزیزم در راه دشوار هنر و فرهنگ. به اندازه وسعم تلاش کردم. قلبتان را می‌بوسم. من باید می‌رفتم با قطاری که برام / آخرین گلوله آخرین خشاب بود / من باید می‌رفتم زود زود زود/ یکی تو خاطره‌هام زخم برداشته بود. وداع من بعد از بیست‌‌و‌چهار سال خدمت با بازیگری.» هنگامه قاضیانی در طول مدت فعالیت خود در سینما در ۳۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت و توانست در این مدت برنده دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از دو دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «به همین سادگی» و «روزهای زندگی» شود.

او علاوه بر آثار سینمایی‌‌اش در چهار سریال شبکه خانگی و یک سریال تلویزیونی هم به ایفای نقش پرداخت. سریال «آمستردام» با بازی او در حال پخش است و به‌زودی سریال «پدر گواردیولا» نیز با بازی این بازیگر پخش خواهد شد. این بازیگر در ماه‌های اخیر دوران پر‌فراز‌و‌نشیبی را پشت‌سر گذاشت و ۲۹ آبان در پی اظهاراتی در فضای مجازی مبنی بر اینکه حجاب به ‌عنوان یک مانع برای حضور زنان در جامعه است به حکم بازپرس، دستگیر شد اما پس از مدتی در مصاحبه‌ای تصویری و در مواضعی متفاوت توضیح داد: «در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون آن حجاب است و کسی بازیگری را که می‌خواهد در این کشور کار کند مجبور نکرده و اگر کار می‌کند، با حجاب باید کار کند و شرایط خاص خود را دارد؛ من اجازه نمی‌دهم هنر والایم تحت‌تاثیر حجاب قرار گیرد و حجاب مانعی برای من شود که نتوانم کار خود را درست انجام دهم.» با همه این‌ها این بازیگر اکنون تصمیم گرفته است با کار خود برای همیشه خداحافظی کند و به آنچه به قول خود خدمت ۲۴ساله بوده پایان دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری