نمایش عمومی گرافیتی پرحاشیه بنکسی


نمایش عمومی گرافیتی پرحاشیه بنکسی

دنیای اقتصاد : یک گرافیتی که «بنکسی» چندی پیش با موضوع خشونت خانگی روی دیوار خانه‌ای در شهر «ماگریت»‌ واقع در انگلستان خلق کرده بود، اکنون در پارک موضوعی که ۲۰۰ متر با محل اولیه آن فاصله دارد، برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.

نمایش عمومی گرافیتی پرحاشیه بنکسی

مالک خانه‌ای که این گرافیتی روی دیوار آن خلق شده بود، می‌خواست این اثر هنری در همان محله باقی بماند، در معرض دید عموم قرار گیرد و برای سازمان خیریه خشونت خانگی «Oasis» پول جمع‌آوری کند. این دیوارنگاره که به نظر می‌رسد با موضوع خشونت خانگی خلق شده باشد، یک زن خانه‌دار دهه ۵۰ میلادی را در یک لباس کلاسیک آبی،‌ یک جفت دستکش شست‌وشوی زردرنگ، یک چشم کبود متورم و دندان شکسته را به تصویر می‌کشید که مردی را درون یک فریزر کوچک پرتاب کرده است.

فریزر واقعی که برای تکمیل این نقاشی توسط «بنکسی‌» مورد استفاده قرار گرفته بود،‌ پیش‌تر دوبار از محل این نقاشی برداشته شده بود؛‌ یک بار توسط مالک خانه‌ای که این نقاشی روی دیوار آن خلق شده است و یک بار توسط شورای شهر. هر دو بار دلیل این‌کار حفظ امنیت این اثر هنری عنوان شده بود.«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با‌این‌حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا‌کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !