کوتاه از فرهنگ‌وهنر - 1402/03/21


کنسرت: گروه موسیقی بوشهری «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان با چهار روز اجرای زنده طی روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد در تالار وحدت از ۲هزار و ۸۰۰ تماشاگر میزبانی می‌کند. این اجرا با آثاری جدید از سوی لیان برگزار خواهد شد. چندی پیش محسن شریفیان از آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» در این شهر رونمایی کرد تا بخشی جدید از این استان موسیقی خاص خود را در قالب آلبوم داشته باشد و از این گنجینه مهم، حفظ و نگهداری شود. «لیان» در این کنسرت دستخوش تغییراتی نیز شده و برای اولین بار امین فیروزپور به‌عنوان خواننده مهمان، در کنسرت حاضر است. مرتضی پالیزدان، حمید اکبری، محمود بردک‌نیا، فرزاد خسرومقدم، حسین کاوه‌خو و حمزه مقدم اعضای لیان در این کنسرت را به سرپرستی محسن شریفیان تشکیل می‌دهند.

تئاتر: اجرای نمایش میدانی «جهان بانو» تمدید شد و از ۲۱ خرداد تا ۲۶ تیر در بوستان ولایت تهران روی صحنه می‌رود. «جهان بانو» نمایشی است با محوریت بانوان مطرح و جریان‌ساز تاریخ که در خلاصه داستان آن آمده است: «جهان بانو، جهان بانوان است، بانوان آسمانی، از ازل تا حال. جهان بانو داستانی‌ است نه‌تنها برای زنان، که درباره‌ زنان برای شناخت ایشان ...». این نمایش محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و به همت موسسه سیمای ققنوس روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت رایگان به سایت namaticket.ir مراجعه کنند.

سینما: به‌تازگی پروانه نمایش دو فیلم با نام‌های «نرگسی» و «مهمان‌سرای دو دنیا» به کارگردانی و بازیگری شهاب حسینی صادر شده است. «مهمانسرای دو دنیا» توسط خود حسینی کارگردانی شده که براساس برخی خبرهای منتشر‌شده چند سال قبل ساخته شده است. این فیلم گویا با اقتباس از نمایشنامه‌ای با همین نام از اریک امانوئل اشمیت ساخته شده و طبق اطلاعات منتشرشده، ابتدا «مقیمان ناکجا» نام داشته و پریناز ایزدیار و آرمان درویش بازیگران آن معرفی شده بودند. براساس اطلاعات درج‌شده در سایت سازمان سینمایی، حسینی همچنین برای فیلم غیرسینمایی «نرگسی» هم پروانه نمایش گرفته که توسط پیام اسکندری کارگردانی شده است. حسین اسکندری، شیرین آقاکاشی، غزاله نظر، شهاب حسینی و بهناز جعفری از جمله بازیگران این فیلم معرفی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر