پیشنهاد کمک زلنسکی به ترودو


پیشنهاد کمک زلنسکی به ترودو

اقتصادنیوز: رئیس جمهور اوکراین در دیدار با نخست وزیر کانادا گفت: کی‌یف آماده کمک به اوتاوا برای مهار آتش‌سوزی مهیب جنگل‌ها در کانادا است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه گفت که کشورش آماده کمک به کانادا برای مهار آتش سوزی جنگل‌های این کشور است.

کانادا روسیه را نقره‌داغ کرد

آتش‌سوزی‌های گسترده در کانادا که ناشی از گرم شدن شدید هوا بوده است و متعاقب آن پخش شدن دود بسیار غلیظ در هوا موجب شده است که منطقه وسیعی از آمریکای شمالی آلوده شده و میلیون‌ها نفر مجبور به تنفس هوای ناسالم شوند.

دفتر ریاست جمهوری خبر داد که زلنسکی در دیدار با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرده است: «کاملا طبیعی است در صورتی که کانادا با شرایط طبیعی اضطراری مواجه شود، دور نایستیم و در صورتی که کانادا نیازمند کمک‌های بین‌المللی باشد، اوکراین آماده کمک برای مهار آتش سوزی است».

آتش‌سوزی‌های جنگل‌ در کانادا همچنان موجب شده است که شرایط آب و هوایی نامساعدی در ایالات متحده به وجود آید و دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی‌ها به سمت جنوب در حرکت است.

آسمان‌های کدر با دید بسیار وضعیت و کیفیت نامساعد هوا در اکثر بخش‌های شمال شرقی و میانه غربی و حتی بخشی مناطق جنوبی ایالات متحده آمریکا همچون کارولینا مشهود است.

طبق این گزارش، هشدارهای کیفیت نامساعد هوا در 17 ایالت آمریکا و در شهرهایی چون بالتیمور، بوستون، میناپلیس، رالی و سنت‌ لوئیس صادر شده است.

شدت آتش‌سوزی‌ها از ظرفیت بمب‌افکن‌های آب فراتر رفته است و آتش‌نشان‌ها در حال حاضر قادر به کنترل آتش‌سوزی‌ها نیستند. آتش‌نشان‌های دیگر ایالات کانادا نیز قادر به کمک کردن به مسئولان کبک نیستند زیرا خود درگیر مهار آتش‌سوزی‌های دیگر هستند اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که 200 آتش‌نشان در حال حاضر از فرانسه و ایالات متحده به سمت کبک در حرکت هستند.

مسئولان محلی می‌گویند که شمار آتش‌سوزی‌ها در کانادا به 400 مورد افزایش یافته است و به نظر نمی‌رسد که ظرف روزهای آینده، اوضاع بهبود پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در